Business Service Manager till DB Schenker i Södertälje!

Business Service Manager till DB Schenker i Södertälje!

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster inom lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Vi har en spännande tid framför oss efter uppstarten av en helt ny arbetsplats på Södertäljedistriktet! Är du redo för nya utmaningar och vill vara med på resan? Här ges du en unik möjlighet att vara delaktig i utvecklingen av en ny verksamhet som bara är ett år gammal.
På DB Schenker erbjuds även ett flertal förmåner för våra anställda:
• Anställda får hyra semesterboende till förmånligt pris i form av stugor eller lägenheter på ett flertal sommar-och vinterdestinationer i Sverige samt Österrike.
• Friskvård och företagshälsovård
• Stort internt utbud av kurser och utbildningar för vidareutbildning

Som Business services manager ansvarar du för större delen av den administrativa personalen på distriktet och förväntas vidareutveckla egna processer och säkerställa hög kvalité ut mot kund.

Du blir en del av Distrikt Södertäljes ledningsgrupp och rapporterar till Distriktschefen. Rollen innebär såväl operativt som strategiskt ledarskap och du kommer stimuleras dagligen av den dynamiska miljön Logistik-Transportbranschen erbjuder.
Som chef för Business Service ser vi att du skapar förutsättningar för motiverade och engagerade medarbetare. Business Services omfattar den administrativa produktionen på distrikten och består av bokning, trafikledning, fakturering, indata, produktionssupport samt palladministration.

I dina arbetsuppgifter ingår att:
• Säkerställa att arbetsgrupperna inom Business services följer angivna processer i syfte att effektivera trafikproduktionen, administration och back office-funktioner.
• Ansvara för lokal verksamhetsutveckling och att affärsplanen efterföljs i verksamheten.
• Initiera och genomföra kvalitetsförbättringar för att säkerställa kvalitet inom administrativa produktionen.
• Delta och driva frågor inom distriktets ledningsgrupp samt delta i gemensamma forum inom ramen för Business Services.
• Ha löpande kontakt och samarbete med våra åkerier och delta i kvalitets- och utvecklingsarbetet med våra större kunder.
• Utveckla samarbetet med övriga distrikt, inom Sverige samt i övriga europeiska länder.
• Arbeta med ständiga förbättringar inom ramen för verksamhetsområdet och jobba löpande md att hitta kostnadseffektiva lösningar.





Personprofil
För att du ska trivas och lyckas hos oss är du en person som älskar samarbete och du vill vara en del av en stark grupp. Du har en bra kommunikativ förmåga i både i skrift och tal, och du behärskar svenska och engelska på en professionell nivå.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i en ledningsgrupp, gärna inom logistik- eller transportsektorn. Din entusiasm och positiva energi smittar av sig på dina medarbetare och du är en inspirerande ledare som får medarbetarna att tro på sig själva. Du är en driven problemlösare som har lätt för att knyta kontakter internt och externt för att gemensamt hitta effektiva arbetssätt.


Övrigt
Start: omgående, enligt överenskommelse
Omfattning: heltid och tillsvidare
Arbetstider: kontorstider med flexibel arbetstid
Plats: Almnäsvägen 20, Södertälje

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Filip Lundström på filip.lundstrom@performiq.se Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Lindmark

Sara Lindmark
0733-537521
Erica Owen

Caroline Gustafsson

Alexandra Berg

Sara Lindmark

Alva Grell

Mattias Söderberg

Petra Davidsson

Mattias Söderberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Work AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2023
  • Ansök senast: 25 juni 2023

Besöksadress

Hyllie Boulevard 11, Limhamn
None

Postadress

Hyllie Boulevard 11
Limhamn, 21532

Liknande jobb


Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare

16 april 2024

11 april 2024

11 april 2024