Case Manager

Arbetsbeskrivning

Ref.nr: Nf 464/2013

Förvaltningen för funktionshindrade ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionsnedsättningar enligt lagen om stöd och service (LSS) och socialtjänstlagen (SoL). Förvaltningen för funktionshindrade söker nu en medarbetare/representant till CM-teamet. CM står för Case Management som är en arbetsmetod för personer med sammansatt problematik. CM-teamet består av en gruppledare och sex medarbetare.

Arbetsbeskrivning
CM-teamet arbetar med personer som har problem med både psykiska hälsan, den sociala situationen och med missbruk (så kallad sammansatt problematik). CM-teamet är sammansatt av personal från både Landstingets Beroendecentrum, Socialförvaltningen och Förvaltningen för funktionshindrade (socialpsykiatri och LSS).
Arbetet bygger på att med de olika kompetenserna som bas, motverka att personerna ska behöva vandra mellan olika myndigheter med sina problem. Förutom att arbeta direkt med brukarna, samordnar CM-teamet insatserna gentemot andra aktörer. Case Management är en arbetsmetod och gemensamt för insatserna är att en särskild utsedd person, en Case Manager, har huvudansvaret för att en person får adekvat vård och stöd. Syftet är att förbättra för personen, framför allt när det gäller sociala funktioner och livskvalitet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvara för planering, samordning och samverkan av vård och stödinsatser. Att brukaren får den vård och service den behöver, när den behöver det och så länge den behöver det. Samt att vara ett aktivt stöd i brukarens vardag.

Kompetenskrav
- Socionom, socialpedagog eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
- B-körkort, samt vana att köra bil

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande
- Case Managementutbildning
- Erfarenhet av liknande klientarbete
- MI-utbildning

Anställningens omfattning
Vikariat t.o.m. 2014-04-01, 100%, tillträde snarast eller enligt ök, 1 plats.

Facklig information
Vision: 019 - 21 11 93
SACO: 019 - 21 30 96
Kommunal: 019 - 21 35 21

Ansökan
Örebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är xxxx-xx-xx.

Välkommen med din ansökan!

Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun Örebro
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Heltid , Tidsbegränsad anställning
  • Publicerat: 2 oktober 2013

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


19 april 2024

Boendestöd

Boendestöd

19 april 2024

Sommar- och timvikarier

Sommar- och timvikarier

19 april 2024

19 april 2024