OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref.nr: Nf 464/2013
Förvaltningen för funktionshindrade ger stöd och service till personer med fysiska och psykiska funktionsnedsättningar enligt lagen om stöd och service (LSS) och socialtjänstlagen (SoL). Förvaltningen för funktionshindrade söker nu en medarbetare/representant till CM-teamet. CM står för Case Management som är en arbetsmetod för personer med sammansatt problematik. CM-teamet består av en gruppledare och sex medarbetare.
Arbetsbeskrivning
CM-teamet arbetar med personer som har problem med både psykiska hälsan, den sociala situationen och med missbruk (så kallad sammansatt problematik). CM-teamet är sammansatt av personal från både Landstingets Beroendecentrum, Socialförvaltningen och Förvaltningen för funktionshindrade (socialpsykiatri och LSS).
Arbetet bygger på att med de olika kompetenserna som bas, motverka att personerna ska behöva vandra mellan olika myndigheter med sina problem. Förutom att arbeta direkt med brukarna, samordnar CM-teamet insatserna gentemot andra aktörer. Case Management är en arbetsmetod och gemensamt för insatserna är att en särskild utsedd person, en Case Manager, har huvudansvaret för att en person får adekvat vård och stöd. Syftet är att förbättra för personen, framför allt när det gäller sociala funktioner och livskvalitet.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Ansvara för planering, samordning och samverkan av vård och stödinsatser. Att brukaren får den vård och service den behöver, när den behöver det och så länge den behöver det. Samt att vara ett aktivt stöd i brukarens vardag.
Kompetenskrav
- Socionom, socialpedagog eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
- B-körkort, samt vana att köra bil
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrigt meriterande
- Case Managementutbildning
- Erfarenhet av liknande klientarbete
- MI-utbildning
Anställningens omfattning
Vikariat t.o.m. 2014-04-01, 100%, tillträde snarast eller enligt ök, 1 plats.
Facklig information
Vision: 019 - 21 11 93
SACO: 019 - 21 30 96
Kommunal: 019 - 21 35 21
Ansökan
Örebro kommun använder sig av ett elektroniskt rekryteringssystem och vi önskar att du lämnar din ansökan via systemet. Sista ansökningsdag är xxxx-xx-xx.
Välkommen med din ansökan!
Örebro kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Peter Örbring, Enhetschef
019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
019-21 49 67