Category Manager till Tre

Category Manager till Tre

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Tre, telekomaktören som älskar att utmana och utforska. Vi tror på laget före jaget, vi vill ge dig ditt livs bästa ledare, vi älskar olikheter, hatar orättvisor och vi applåderar bra resultat framför långa arbetsveckor. Visst låter det Trevligt?

Vill du ha stort ansvar, brett kontaktnät och vill att beslutsfattande, produktledning och projektledning är ett självklart innehåll i ditt arbetsliv? Läs då vidare om hur vi på Tre nu söker vår nästa Category Manager.

Som Category Manager...

...ingår du i teamet Devices som ansvarar för att Tre får rätt förutsättningar att årligen sälja hundratusentals mobiltelefoner, surfplattor, modem, tillbehör och smarta produkter. Vi inom Devices har ett sortimentsansvar för all hårdvara som Tre köper in och säljer vidare till privat- och företagskunder. I stora drag har vi basen i att säkra bästa möjliga partnerskap med våra hårdvaruleverantörer och att vara spindeln i nätet mellan dessa och Tres organisation för att skapa attraktiva erbjudanden, kampanjer och lyckade lanseringar.

I rollen som Category Manager kommer du ansvara för att säkra bästa möjliga partnerskap med våra hårdvaruleverantörer, vilket bland annat innebär löpande dialog med leverantörerna, intern införsäljning och informationsspridning, produktlanseringar, lönsamhetskalkyler och säljuppföljning. Du kommer få ett brett kontaktnät både externt mot leverantörerna, men även internt mot t ex våra sälj-och servicekanaler samt marknadsavdelningen – allt för att säkra bästa möjliga kundupplevelse.

Du kan se fram emot att...

• Ha en tonsättande nyckelroll i Tres åtagande att fortsätta utmana telekommarknaden
• Arbeta analytiskt, affärsnära och projektledande i en organisation där din output kommer märkas
• Ha ett flexibelt arbetssätt som passar dina uppgifter med vårt fina nya kontor, 3Huset – byggt för oss Treor, som bas och utgångspunkt
• Vara en del av Sveriges bästa arbetsplatser (jajamen, även 2022 är vi utsedda till en av de bästa av Great place to work)

Nog om oss, mer om dig

För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet inom affärsutveckling i liknande roller. Detta har gjort dig van att jobba med förbättringsarbete och förhandling/dialog med leverantörer. Du har god förståelse för och är naturligt nyfiken på alla delar i en kundresa där du drivs av att skapa de bästa förutsättningarna för god kundupplevelse och försäljning.

Som person är du driven, engagerad och lösningsfokuserad och inte rädd för att ta egna initiativ och skapa nya kontakter internt och externt. Du har lätt att förstå helheten utifrån detaljerna och kan därmed prioritera rätt insatser för att skapa mätbara resultat. Om du dessutom har en prestigelös ”kavla-upp-ärmarna-attityd”, god kommunikativ förmåga och gillar att växla mellan strategiskt tänk, kreativitet och detaljer så kan du mycket väl vara personen vi söker!

Ansök

Ja, vad säger du? Visst låter det intressant? Ansökan sker via denna annons (vi tar inte emot ansökningar via e-mail) och vi arbetar löpande med vår rekrytering. Så tveka inte, sök idag!

Varmt välkommen till Tre!

#LI-PRIORITY

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tre
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 december 2022
  • Ansök senast: 5 januari 2023

Besöksadress

Entretorget 5
None

Postadress

Entretorget 5
Johanneshov, 12118

Liknande jobb


Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare

16 april 2024

11 april 2024

11 april 2024