OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serviceavdelningen är en avdelning inom gemensamma förvaltningen med uppgift att tillhandahålla tjänster som på olika sätt bidrar till att stärka och underlätta universitetets verksamhet.I detta ingår Konferenscentrum, Medieteknik, GU-shopen, Gästservice, Intern service samt Servicecenter.Idag finns det 14 medarbetare på Servicecenter och vi söker nu en kvalificerad och engagerad chef för leda och utveckla verksamheten.Göteborgs universitet genomför en ökad satsning på service och stöd till studenter, besökare och personal genom att inrätta ett flertal nya Servicecenter på strategiska platser inom universitetsområdet. Den samordnade serviceorganisationen ska bidra till en förbättrad studie- och arbetssocial miljö genom: -samlad information och service -professionellt bemötande -ökad tillgänglighet Arbetsuppgifter Då Servicecenter är en ny funktion innebär uppdraget inledningsvis att vara med och bygga upp organisationen, informera verksamheten och målgrupperna, samt säkerställa att logistik och processer fungerar inför öppnandet av respektive Servicecenter. Som chef för Servicecenter ansvarar du för daglig ledning vilket innebär samordning av personal och verksamhet, utveckling, tillgänglighet och servicenivå för att nå uppsatta mål och för att skapa ett effektivt, serviceorienterat och självgående team.Du ansvarar också för att identifiera och genomföra förbättringar, samt för att samarbeta och skapa goda relationer både internt och externt för att säkerställa Servicecenters nytta i verksamheten. Kvalifikationer För anställningen krävs relevant akademisk utbildning eller motsvarande och vi ser gärna att du har erfarenhet av chef-/ledarskap.Du har också -erfarenhet av service- och informationsfrågor -goda kunskaper om ekonomi-, budget- och personalarbete -är mål- och resultatinriktad -förmåga att utveckla och inspirera medarbetarna -god förmåga att kommunicera och samarbeta -noggrann och flexibel -mycket goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift Din ledarstil kännetecknas av samarbete.Du är öppen för förändringsprocesser och beredd att löpande ompröva såväl arbetsformer som organisation.Du har erfarenhet av att samordna och planera olika resurser och har praktiska kunskaper från utformning av rutiner och processer.Erfarenhet/kunskap om universitetsvärlden eller motsvarande är meriterande.Stor vikt fästs vid den personliga lämpligheten. Övrigt Anställningen är tillsvidare på heltid med tillträde snarast.Provanställning och individuell lönesättning tillämpas.Universitetet främjar jämställdhet, jämlikhet och mångfald.
Artiklar i detta ämnet
- Bra ledare som chef