Chef för serviceresor till Länstrafiken

Chef för serviceresor till Länstrafiken

Arbetsbeskrivning

Chef för serviceresor till Länstrafiken!

Länstrafiken – Detta är vi

Kollektivtrafiken är viktig i ett välfungerande samhälle och levande län. Länstrafiken möjliggör dagligen att norrbottningarna kan resa till och från vänner, arbete, skola och sjukvård. Vi är drygt 50 kollegor som tillsammans arbetar för att fler ska åka kollektivt och bidra till en bättre miljö och ett mer hållbart resande. Vi arbetar med linjetrafik och med serviceresor, där vi på uppdrag av Region Norrbotten tar emot bokningar och samordnar sjukresor i hela länet samt färdtjänstresor i 13 av länets 14 kommuner. Vårt huvudkontor finns i Överkalix.

Om tjänsten

Vi söker nu en trygg och relationskapande ledare som kommer att få axla ansvaret för ca 30 medarbetare och organisationen Serviceresor.

Vi tror att rollen som chef för serviceresor kommer att kunna skapa bra förutsättningar till den operativa verksamheten och samtidigt arbeta strategisk för att möta framtidens utmaningar. Rollen är väldigt bred där dialog sker med olika intressenter till vår verksamhet.

Chef över serviceresor kommer att rapportera till vår VD och ingår i ledningsgruppen för Länstrafiken. Det kommer att vara fyra primära mål med rollen: Utveckla medarbetarna, analysera hur vi utvecklar oss i vår operationella verksamhet, arbeta strategisk med att utveckla vår kundnöjdhet, samt att arbeta uthålligt med vårt långsiktiga förbättringsarbete inom Länstrafiken.

Om dig

Hos oss är ledarskapet viktigt, därför ser vi att vår kommande ledare är närvarande i sitt ledarskap och drivs av att skapa engagemang, delaktighet och utveckla medarbetare. Då verksamheten är under utveckling och många av våra nuvarande system kommer att bytas ut får vår kommande ledare gärna ha arbetat med förändringsledning mot digitalisering och finns det dessutom ett intresse att förfina processer och utveckla kvalitetsarbetet mot våra kunder så hade det passat oss väldigt bra. Vill du vara med och skapa förutsättningar för våra invånare, medarbetare och bidra till att utveckla Norrbotten? Då kan detta vara rätt utmaning för dig.

Placeringsort: Placering på vårt huvudkontor i Överkalix

Krav:

• Erfarenhet som ledare, gärna i kundnära verksamhet
• Gärna högskoleutbildning mot service management, beteendevetskap, ekonomi eller arbetslivserfarenhet som bedöms likvärdig
• Arbetat mot/med budget
• Intresse för samhällsutveckling
• Svenska och engelska i tal och skrift

Meriterande:

• Förändringsledning mot digitalisering
• Arbetat med grupputveckling
• Erfarenhet med logistik och flödeshantering

Ansökan

Låter det här som en intressant möjlighet? Intervjuer för tjänsten hålls löpande och kan tillsättas innan sista ansökningsdag 19 juni 2024, så välkommen med din ansökan redan idag.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Culpeo People and Culture Partner. Vid frågor gällande tjänsten kontakta Senior rekryteringskonsult John Bergmark 070-2386295.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Culpeo People & Culture Partner
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 maj 2024
  • Ansök senast: 19 juni 2024

Liknande jobb


Customer Service Manager till Nordic Paper

12 juli 2024

Global Head of Customer Service

Global Head of Customer Service

11 juli 2024

Customer Success Manager

3 juli 2024