Chef Kundcenter

Arbetsbeskrivning

Proffice konsulter är specialister. Det är det som har gjort att Proffice är ett av Sveriges största och äldsta bemanningsföretag. Som Profficekonsult har du en trygg anställning med kollektivavtal i ett auktoriserat bemanningsföretag. Du får möjlighet att skaffa dig erfarenhet från olika branscher och företag. Våra uppdragsgivare ställer höga krav på oss och vi ställer höga krav på våra konsulter. Eftersom du har din dagliga arbetsplats ute hos våra kunder måste du vara skicklig på det du gör, flexibel, självgående och social. Du gillar att ständigt stå inför nya utmaningar och möjligheter. Har du vad som krävs, kan du se fram emot ett stimulerande arbete och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. För kunds räkning söker vi en erfaren och driven kundcenterchef. Kunder är verksam inom dagligvaruhandeln och du kommer att ansvara för ledning, uppföljning och utveckling av områdena kundserviceärenden, kundregistrering samt innesälj. Gruppen du ansvarar för består totalt av 60 medarbetare och 5 teamledare. Dina arbetsuppgifter innefattar även: . Ledning, utveckling, coachning, uppföjning och rapportering . Ansvar för lång- och kortsiktig planering och bemanning . Ansvar för personalens kompetensutveckling . Ansvarig för samverkan mellan Kundcenter och FVC . Leda/delta i utvecklingsprojekt Resultatansvar : . Relevanta nyckeltal enligt styrkort . Drifts- och investeringsbudget . Kostnadsbudget . Investeringsbudget . Individuella mål enligt medarbetarsamtal . Problemlösning inom teknik, system ochservice Detta är ett tidsbegränsat uppdrag under en rekryteringsperiod med start omgående. För rätt person kan det finnas möjlighet att komma med i rekryteringsprocessen och till en anställning hos kunden. Du har minst 2-3 års erfarenhet i ledande position från medelstort/större företag inom en liknande eller näraliggande bransch. Vidare har du högskoleutbildning inom området ekonomi eller försäljning. Alternativt har du bred erfarenhet och eftergymnasial utbildning inom området som kan uppväga utbildningskravet, dock lägst IHM steg 2 eller motsvarande. Tjänsten kräver även goda kunskaper i modern kundcenterfunktionalitet (CTI och CRM) samt affärssystem Movex eller SAP, goda kunskaper i engelska, samt erfarenhet från ledning och deltagande i utvecklingsprojekt . Som person vill vi att du . Är en goda ledare (initiativrik, positiv, stödjande) . Är serviceinriktad och ansvarskännande . Har god samarbetsförmåga och är en problemlösare . Är Kommunikativ och Flexibel . Kan behålla ett lugnt och strukturerat arbetssätt för att hantera många frågeställningar parallellt Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum har gått ut.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proffice Sverige AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 2 mars 2010
  • Ansök senast: 15 april 2010

Liknande jobb


Näringslivschef

23 april 2010

VD/Näringslivschef

26 maj 2010

16 september 2010

Näringslivschef

28 december 2010