Chef Kundcenter

Chef Kundcenter

Arbetsbeskrivning

Växjö Energi erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster inom el, fjärrvärme och fjärrkyla i Växjö kommun. Genom dotterbolaget Wexnet erbjuder vi även bredband på flera orter i Kronobergs län. Vi ligger ständigt i framkant med ny teknik och skapar utveckling genom att vara regionens självklara infrastrukturaktör. Med stort engagemang och starkt miljöfokus skapar våra hängivna medarbetare prisvärda och samhällsnyttiga tjänster som gör vardagen enklare för våra kunder – idag och i framtiden.



ARBETSUPPGIFTER
Som chef på Kundcenter ansvarar du för att skapa och upprätthålla ett modernt kundcenter med hög servicegrad som är kostnadseffektivt vilket resulterar i en kundupplevelse i världsklass. Du har ett övergripande budget-, personal- och resultatansvar över kundcentret. Du leder och utvecklar ett team på 11 medarbetare inom kundtjänst, reception och systemförvaltning och säkerställer därmed det dagliga operativa arbetet. Du leder även utveckling och förändringsarbete inom kundcentret med fokus på digitalisering, effektivitet och Kundnöjdhet. I din roll som chef för Kundcenter har du en viktig roll i att synliggöra, utveckla och ta vara på synergier kopplat till kundservicearbetet mellan våra affärsområden. Du säkerställer att sektionen når sina mål som innefattar kostnadsmål, servicegrad och kundupplevelse. Du är systemägare för CRM samt våra kund-, avtals- och debiteringssystem och kommer vara en nyckelperson vid framtida upphandling av systemstöd för kundcenter.

KVALIFIKATIONER
Vi söker en trygg, positiv och driven kundcenterchef som vill vara med och fortsätta leda transformationen av en kundcenterverksamhet från traditionell kundservice till ett mer digitalt kundcenter. Du som söker har en positiv inställning, social förmåga och en attityd som smittar av sig, där du bidrar till att skapa en kreativ miljö och en stark kultur som genererar idéer och motiverar kollegor. Du är relationskapande och har förmågan att bygga nätverk i både interna och externa sammanhang. Vi ser att du som söker har stort driv och intresse för digital teknik och utveckling av tekniklösning kring chat, sociala medier och relevant teknik såsom AI och Machine learning. Du är starkt resultatorienterad och drivs av att leda och utveckla både din personal, din verksamhet och att bidra till företagets utveckling.

Du som söker bör ha:

• relevant högskoleutbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdigt
• en bred digital kompetens och drivit digitala förändringsprojekt
• erfarenhet av att självständigt leda tvärfunktionella team antingen som chef eller projektledare.
• arbetat med digitala kundgränssnitt och relevanta IT system för hantering av kundärenden.
• erfarenhet från tjänsteförsäljning B2B och B2C via telefon eller på annat vis direkt till kund.

På grund av Växjö Energis verksamhet och arbetsuppgifternas natur kommer säkerhetsintervjuer genomföras som en del av rekryteringsprocessen.

ÖVRIGT
Växjö Energi har ambitionen att ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi månar om våra medarbetare och eftersträvar en god balans mellan arbete, familj och fritid.

Växjö Energi är en del av Växjö kommun.

Vi undanber oss samtal från annonsörer eller andra försäljare. Beslut om annonsering har tagits.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet, därför sker ansökan enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se), se länk ovan.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Växjö kommun, VEAB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2022
  • Ansök senast: 15 januari 2023

Liknande jobb


Team Manager

Team Manager

14 maj 2024