Chef Kundlojalitetscenter till Sappa

Chef Kundlojalitetscenter till Sappa

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och bygga Sveriges bästa kundupplevelse hos ett av Sveriges snabbast växande telekombolag? Är kundservice och ledarskap din passion och brinner du för att arbeta med utveckling och förbättringar? Då skall du söka tjänsten och bli Sappas nya chef för deras Kundlojalitetscenter!

På uppdrag av vår kund Sappa söker vi nu dig som vill vara med och vidareutveckla Sappas kundservice mot nya höjder. Du kommer in i en spännande och expansiv fas där ditt uppdrag blir att leda kundserviceavdelningen med fokus på att utveckla och modernisera bolagets kundservicefunktion.

Om Sappa
AB Sappa är ett telekombolag som funnits länge i branschen. Vi levererar bredband, TV, digitala omsorgstjänster och telefoni till nöjda kunder i hela Sverige. Bland våra kunder har vi alltifrån nätägare, fiberföreningar, byggherrar och fastighetsägare, till samfälligheter, bostadsrättsföreningar och andra TV-operatörer. Det är inte bara de stora aktörerna som finns med på vår kundlista, lika ofta handlar det om en liten förening med få hushåll eller en enskild privatperson. Vårt huvudkontor är i Göteborg och vi har lokal närvaro i Karlstad. Hjärtat i bolaget är vårt Kundlojalitetscenter (KLC), som finns på plats och svarar alla dagar året om. Vårt gemensamma mål, vilket genomsyrar hela bolaget, är att vara Sveriges kundvänligaste företag. Spana in www.sappa.se (http://www.sappa.se) för att se mer vad vi gör!

Om tjänsten
I rollen som Chef Kundlojalitetscenter ansluter du till en spännande och utvecklande roll med stort utvecklingsfokus. Förutom att du har personalansvar för ett team bestående av ett 25-tal medarbetare inklusive 2 teamledare + extrapersonal, kommer en viktig del i rollen vara att utveckla, effektivisera och modernisera Sappas Kundlojalitetscenter. Detta inbegriper både first och second line samt utgör en viktig Back office-funktion i bolaget varigenom registrering och hantering sker av kollektiva leveranser till konsumenterna. Rapporterar gör du till VD. I övrigt kommer nedan arbetsuppgifter och ansvar ingå i din roll

- Övergripande ansvarig med personal- och budgetansvar för KLC
- Utifrån uppsatta KPI:er säkerställa effektivitet gällande bemanning, scheman, semesterplanering och resursplanering med stöd av dina teamledare
- Översyn och analys av KLC:s befintliga processer, arbetsmetoder och anställda i syfte att identifiera flaskhalsar och förbättringsområden samt ta fram åtgärder för att implementera potentiellt nya arbetssätt och rutiner för att automatisera och effektivisera verksamheten
- Fokusera på systemalternativ och automatiska flöden som löser återkommande frågor, minimerar och/eller effektiviserar kundserviceärenden samt sträva efter större teknikutnyttjande i teamet
- Fortlöpande coachning, ledning och utveckling av dina teamledare och medarbetare med övergripande ansvar för att KLC presterar enligt uppsatta mål
- Upphandling av eventuella samarbetspartners avseende bemanning och rekrytering för avdelningen samt kontinuerlig uppföljning och utvärdering av eventuella avtal och samarbeten


Din bakgrund
Vi söker dig som har en framgångsrik bakgrund som ledare ifrån motsvarande kundserviceroll, med fördel ifrån bolag där kunder erbjudits en kombination av både produkt och tjänst. Vi ser väldigt positivt på om du tidigare varit med om en transformationsresa där du varit bidragande i att digitalisera och automatisera kundserviceprocesser.

Vi tror att du en kreativ doer som drivs av att få tänka utanför boxen och utmana normer. Du trivs som bäst när du får sätta kunden i fokus, sätter stor ära och stolthet i ditt arbete. Identifierar du dig även med nedan egenskaper har du goda förutsättningar att lyckas;

- Trygg i dig själv som ledare med tidigare erfarenhet av att leda team inom kundservice
- Utvecklingsorienterad med framgångsrik erfarenhet i att utveckla arbete inom kundtjänst
- Enkelt kan skifta mellan planering och utförande samt förstår vikten av en god planering och struktur för ett lyckat arbete
- Digitalt nyfiken och intresserad med god förståelse för system och teknikens användbarhet
- Att du identifierar dig med bolagets värdegrund ser vi som självklart - Att vara Sveriges kundvänligaste företag där man sätter laget före jaget!


Sappa erbjuder
Du ges möjligheten att med korta beslutsvägar vara med och påverka såväl ditt eget arbete som verksamhetens fortsatta utveckling framåt. Du ansluter till ett satsande bolag i stark tillväxt och får omge dig av duktiga, engagerade och drivna medarbetare där företagskulturen andas teamwork. Medarbetarna är Sappas viktigaste resurs och tillsammans värnar man om hög trivsel och arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig vi-känsla.

Placering & Start
Tjänsten är placerad på Sappas huvudkontor i Göteborg, Falkenbergsgatan 3. Tillträde är omgående eller enligt överenskommelse.

Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig, Daniel Hilvardén på: daniel(at)ecommercerecruit.se eller 072-6006421.

Då vi tillämpar löpande urvalsarbete uppmanar vi dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att ansökan kommer med i processen. Vi ser fram emot din ansökan.

Customerservice #Kundservice #Kundtjänst #Customerservicemanager #Kundtjänstchef #Kundservicechef #Sappa #Ecommercerecruit

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E-commerce Recruit
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2021
  • Ansök senast: 18 april 2021

Liknande jobb


22 april 2024