Chef Kundtjänst

Arbetsbeskrivning

AB Stångåstaden är det kommunägda bostadsbolaget i Linköping. Företaget äger och förvaltar ca 18 600 lägenheter varav drygt 4 000 är studentbostäder, som ägs och förvaltas av dotterbolaget Studentbostäder i Linköping AB. Därutöver finns 34 bostäder av speciell kulturhistorisk karaktär i dotterbolaget Bryggaregården AB. Utbudet av bostäder är varierat, från lägenheter i sekelskifteshus till det senaste inom nyproduktion.
Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete i en arbetsmiljö präglad av delaktighet och omtanke. Välkommen till en organisation som arbetar aktivt med utvecklandet av organisation, ledarskap och medarbetare.

Arbetsuppgifter
Som chef på vår Kundtjänst erbjuds du ett stimulerande och utvecklande arbete i en väl fungerande kundtjänst. Du kommer att vara ansvarig för att leda och utveckla verksamheten mot uppsatta mål. Du har personal- och budgetansvar för totalt tolv medarbetare och du kommer att ingå i förvaltningsledningen och rapporterar till vår förvaltningschef.

På kundtjänst finns tio medarbetare och deras huvudsakliga uppgift är att ta emot ärenden per telefon och e-post. De hjälper våra hyresgäster med svar på uthyrningsfrågor och tar emot felanmälningar som hanteras i vårt felanmälningssystem samt tar hand om övriga kundförfrågningar. Totalt hanteras ca 1500 ärenden i veckan. I vår växel finns två medarbetare vars huvudsakliga arbetsuppgift är att besvara inkommande samtal och mejl samt vidarebefordrar dessa till rätt mottagare i organisationen. De arbetar även med den dagliga driften kring företagets telefoni. Enheten ansvarar även för vår reception på huvudkontoret.

Egenskaper
Vi söker dig som är en synlig och utvecklingsorienterad ledare med flera års erfarenhet av ledarskapet. Du har förmågan att arbeta strategiskt samtidigt som du trivs med att hantera de mer händelsestyrda delarna i vardagen. Du är en ledare som kan och är van vid att entusiasmera och utveckla medarbetarna i kundmötet och som tar tillvara på alla medarbetares olika kompetenser. Du brinner för kund- och servicefrågor och du har en förståelse för och erfarenhet av arbetet på en kundtjänst eller liknande.

I det dagliga arbetet krävs att du är lösningsfokuserad och initiativrik med god förmåga att driva arbete och förbättringar framåt. Du är affärsmässig lagd och har förmåga att fokusera på målet. Det är viktigt att du trivs med att leda verksamheten operativt med ett nära ledarskap. Du är van vid och trygg i att fatta beslut, du är förtroendeingivande och har en god förmåga att samarbeta och kommunicera med andra.

Du har relevant utbildning, gärna med inriktning på ekonomi eller ledarskap och organisation samt erfarenhet från en ledande roll. Meriterande om du har erfarenhet från fastighets branschen.

Är du intresserad av att söka tjänsten?
Tjänsten är en tillsvidare anställning med tillträde enligt överenskommelse. Frågor angående tjänsten besvaras av Ulf Gustafsson som nås på telefon 013-20 86 96. Har du frågor angående rekryteringsprocessen kontakta Elin Ringh 013-20 85 38. Skicka din ansökan till jobba@stangastaden.se och märk ansökan Chef Kundtjänst 2013. Ansök redan idag, dock senast den 18 september.

Vi undanbeder oss alla erbjudanden om annonserings- eller rekryteringshjälp i samband med denna rekrytering.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB STÅNGÅSTADEN Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 3 september 2013

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023