Chef till avd. för kansli och utv. inom serviceförvaltningen i Malmö stad

Chef till avd. för kansli och utv. inom serviceförvaltningen i Malmö stad

Arbetsbeskrivning

Chef till avdelningen för kansli och utveckling inom serviceförvaltningen i Malmö stad
 
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Med över 28 000 medarbetare är Malmö stad en av de största arbetsgivarna i Skåne. Vi har över 400 yrkeskategorier representerade inom 15 förvaltningar. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologisk, ekonomisk och socialt hållbar stad. Vill du vara med att påverka?

Serviceförvaltningen ansvarar för de serviceverksamheter som drivs i kommunal regi. Serviceförvaltningens uppdrag är att leverera kundanpassade produkter och tjänster med hög servicenivå till kommunens kärnverksamheter.

Detta innebär att vi bistår våra kunder med allt ifrån färdtjänstärenden, IT-drift och internpost till att sköta stadens telefonväxel. Vi driver skolrestauranger och vi förvaltar stadens byggnader. Vi hanterar park- och grönyteskötsel samt drift och underhåll av gator och fastigheter.


Förvaltningen är uppdelad i fem verksamhetsavdelningar; IT & digitalisering, Kommunteknik, kommuntjänster, skolrestauranger och stadsfastigheter. Dessutom finns centrala funktioner inom HR, kansli och utveckling, kommunikation samt ekonomi . Förvaltningen har cirka 1 800 anställda som är fördelade på ett hundratal yrkeskategorier.


Arbetsuppgifter

Vill du vara med och utveckla framtidens serviceorganisation?


Vi erbjuder en strategiskt inriktad roll med uppdrag att driva och utveckla avdelningen för kansli och utveckling. I rollen och uppdraget ingår förvaltningsgemensamt arbete med målstyrning, dokument och ärenden, uppföljningar och återrapporteringar. Chef för kansli och utveckling leder också utvecklingsarbetet inom förvaltningen via flera projektledare.
 
Medarbetarnas kompetenser spänner över roller såsom utvecklingssekreterare, administrativa sekreterare, jurister, arkivarie, samordnare, projektledare och IT-medarbetare. Rollen som chef för kansli och utveckling innebär dels uppdraget som avdelningschef för 26 medarbetare varav en underställd enhetschef, men också att vara en del av förvaltningens ledningsgrupp. Vidare utgör du i din roll också ett stöd till förvaltningsdirektören.
 
Genom ditt arbete bidrar du till att göra serviceförvaltningen till en stimulerande arbetsplats med god arbetsmiljö där ledare och medarbetare trivs och utvecklas.


Kvalifikationer

Utbildning
• För tjänsten relevant högskolexamen på minst kandidatnivå
• Meriterande: Chefs- och/eller ledarskapsutbildning
 
Erfarenhet
• Erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation.
• Flerårig chefserfarenhet på strategisk nivå.
• Erfarenhet av planerings- och uppföljningsarbete.
• Erfarenhet av kansli- och/eller utvecklingsarbete i ledande ställning.
• Erfarenhet av personal-, budget- och arbetsmiljöansvar.
• Merit: Erfarenhet av att leda specialister och chefer.
 
Kunskap
• Goda kunskaper i svenska i tal och i skrift.
• Goda kunskaper inom offentlig förvaltning och verksamhetsutveckling.
• Väl utvecklad kommunikativ förmåga.
• Merit: Kunskaper inom IT.


Du är en inlyssnande generalist som tar väl avvägda beslut. Du har också god samarbetsförmåga, stort engagemang samt förmåga att stimulera till initiativ och utveckling. Du har en tillitsbaserad och coachande ledarstil som karakteriseras av tydlighet, lyhördhet samt stimulerar till initiativ och ständigt lärande.


ÖVRIGT

Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.


Arbetstider och omfattning

Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.


Ersättning

Månadslön

 

Mer information

Vid frågor är du välkommen att kontakta chefsrekryterare Louise Edenklint 0702 – 87 12 55 alt.   louise.edenklint@asb-executive.se .


Din ansökan vill vi ha senast den 29 januari.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 januari 2023
  • Ansök senast: 29 januari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Kanslichef

Kanslichef

15 februari 2024

Kanslichef

3 oktober 2023

Kanslichef

Kanslichef

15 juni 2023

Chef för kansli- och kommunutvecklingsenheten

Chef för kansli- och kommunutvecklingsenheten

12 april 2023