Chefssekreterare till Leanlink stab

Chefssekreterare till Leanlink stab

Arbetsbeskrivning

Om Leanlink
Leanlink är förvaltningen i Linköpings kommun som arbetar med verksamhet inom stöd, vård, omsorg, kost och service. Vi är ca 2500 medarbetare som alla arbetar för att göra Linköpingsbornas dagar så bra som möjligt. Det gör vi tillsammans med våra medarbetare där vårt mål är att skapa bra dagar tillsammans med dem vi är till för samt till att bidra till ett tryggt och bra samhälle. Vi är med och skapar samt utvecklar en god kvalitet och professionalitet för våra omsorgstagare, men framförallt vill vi att vår omtanke och vårt engagemang ska kännas i allt vi gör. Vi fokuserar på att skapa en bra dag just idag, men också imorgon och på hur vi kan tänka nytt och göra förändringar som förbättrar vardagen för de Linköpingsbor som behöver oss nu men också för dem som kommer att behöva oss i framtiden.

Se mer om Leanlink och vårt arbete i Leanlinks informationsfilm. Om arbetsplatsen
Leanlink är kommunens förvaltning som varje dag levererar vård, stöd, service och omsorg till över 10 000 medborgare. Hos oss arbetar cirka 2500 tillsvidareanställda medarbetare och ett stort antal timavlönade vikarier. Leanlinks ledning sitter i centrala nyrenoverade kontor. På arbetsplatsen arbetar chefer och stödfunktioner. Ledningsgruppen består av direktör, affärsområdeschefer samt stabsfunktioner inom HR, ekonomi, verksamhetsutveckling och kommunikation. 

Nu söker vi en chefssekreterare/administrativt ledningsstöd där du arbetar på uppdrag av utförardirektören och affärsområdeschef för Leanlink Äldreomsorg 50/50. Du är direkt underställd utförardirektören. Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande arbete med frihet under ansvar och stora utvecklingsmöjligheter. Leanlink befinner sig i en utvecklingsresa från en kommunal utförare till en medskapare som driver utveckling av vård, stöd och omsorg. Om du vill vara en del av detta och ha ett meningsfullt arbete med högt tempo så är chansen stor att du kommer trivas hos oss inom Leanlink!

Arbetsbeskrivning
Som chefssekreterare och administrativt ledningsstöd är du spindeln i nätet och jobbar nära utförardirektören och affärsområdeschef äldreomsorg. Funktionen deltar i planering och genomförande av ledningens arbete, förbereder underlag till olika möten, skapar presentationer samt hanterar rese- och mötesbokningar. Dina ansvarsområden är i huvudsak ledningsstöd, personaladministration, ekonomiadministration, diarieföring, arkivering samt sekreterare för ledningsgrupp/MBL och LSK. Vid sidan om dagliga löpande arbetsuppgifter kan du involveras i, eller självständigt driva olika projekt såsom utveckling av administrativa processer. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har slutförd gymnasieutbildning, eftergymnasial utbildning vid högskola eller universitet ser vi som meriterande för tjänsten. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller uppdrag, gärna flerårig erfarenhet. Du har tidigare arbetat mot ledning eller stab och det är meriterande om du arbetat med diarieföring och arkivering. Vidare har du erfarenhet av digitala verktyg såsom personal- och ekonomiadministrativa system och har du arbetat specifikt i Heroma och/eller Unit4 Business World är det meriterande. 

Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift då det i arbetet ingår att författa skriftliga underlag och kommunikationsmaterial.

Då rollen är fördelad mot såväl utförardirektör som affärsområdeschef krävs det att du planerar, organiserar och strukturerar du ditt arbete på ett effektivt sätt. Du tar även ansvar för dina uppgifter och har förmågan att föra dina egna processer framåt. Då tjänsten innebär stor samverkan med olika yrkesroller är du lugn, tillmötesgående och uppmärksam i ditt bemötande. Därtill har du viljan och intresset att hjälpa andra, där ingen uppgift är för stor eller för liten. Tjänsten ställer höga krav på god integritet varvid du har välgrundade och tydliga värderingar. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard, detta speglar sig i ditt arbete och du lägger stor vikt i att leva upp till dessa.

Urval påbörjas 25/9. I denna rekrytering använder vi oss av tester som en del i vår bedömning. Varmt välkommen med din ansökan!

Inget personligt brev i din ansökan
Linköpings kommun har valt att ta bort det personliga brevet ur rekryteringsprocessen. Istället ställer vi urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes motivation och intresse samt hur väl denne uppfyller tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. 

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1 tjänst

Ref. nr: 7652
Om Linköpings kommun
Linköping är platsen där du möter framtiden. Här finns en snabbt växande stad med hållbarhet, högteknologi och nytänkande i fokus. Vår stad är en välkomnande och livsvänlig plats. En stad där allt är möjligt.

Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill förbättra vardagen, framtiden och livskvalitén för Linköpingsborna. Som arbetsgivare har vi höga ambitioner. Vi arbetar ständigt med att hitta nya vägar för att på bästa sätt möta våra gemensamma utmaningar. Vill du vara med på resan?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Linköpings kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 september 2021
  • Ansök senast: 24 september 2021

Liknande jobb


Erfaren sekreterare/assistent

Erfaren sekreterare/assistent

19 oktober 2021

Chefssekreterare till Verksamhetsområde Specialpedagogiskt stöd

19 oktober 2021

Ledningsstöd

Ledningsstöd

19 oktober 2021

18 oktober 2021