Client Service Manager hos Nordic Retail Group - Stockholm

Arbetsbeskrivning

Är du vår nya kollega?

Nordic Retail Group (NRG) expanderar och söker nu en ansvarstagande och socialt skicklig Client Service Manager (CSM) som ansvarar för leveransen till kund. I rollen arbetar du tillsammans med Client Service Director (CSD) och konsulter för projektet. Det är avgörande att ha förståelse för de ekonomiska detaljerna och fakturering till kunden. CSM ska utföra uppgifterna på ett produktivt och effektivt sätt baserat på mål, strategier och andra riktlinjer.

Vad vi gör

På NRG jobbar vi för att ta butikshandeln i Norden framåt. Detta genom fokus på människorna som gör skillnad, kreativ bredd och modet att prova våra idéer. I 20 år har NRG tagit fram strategier och verkställt dem tillsammans med våra kunder. Bland våra kunder finns flera starka varumärkena, som bland annat Asics, Comviq, Dyson och många flera härliga varumärken.

Vi erbjuder dig

Ett härligt team med talangfulla kollegor som alla älskar att göra skillnad hos sina kunder. Vi gillar när det händer mycket och tempot är högt. Fantastisk stämning utlovas och vi har hela tiden nära till skratt mellan varven av fullt fokus. Vi står aldrig stilla utan rör oss framåt och vill alltid vara i spetsen av handelns utveckling i Norden. Hos oss är du garanterad att växa, utmana dig själv och vara med på en grym resa samtidigt som du kommer ha riktigt roligt!

Dina arbetsuppgifter

Du kommer utveckla och coacha konsulter främst i Sverige samt säkerställa leveransen till kund. Du kommer att delta i vecko-, månads- och kvartsmöten med kund samt driva nya idéer och projekt till dina kunder.

Det är stor variation på dina arbetsuppgifter. Här är ett exempel på några av dem:

- Ansvar och driva leveransen och dagliga driften av fältpersonal
- Coacha och utveckla personalen
- Rekrytera nya talanger
- Administrativa uppgifter såsom attestering av tidrapporter, rapporter, schemaläggning, etc
- Ha en överblick över det ekonomiska utfallet och budget
- Hantera fakturering och PO till kund
- Skapa försäljningsrapporter och relevant datainsamling för kunden.
- Driva och sälja nya idéer och projekt till kunder.
- On/offboarding av personal.


Vem är du?

Vi tror att du har cirka 5 års erfarenhet inom butiksförsäljning eller liknande och har haft personalansvar under en tid. Vi ser gärna att du tycker om att jobba administrativt samt vara operativ ute i drift. Du har ett coachande förhållningssätt till personal och kollegor och gillar att se människor i din omgivning växa och lyckas. Du beskrivs ofta som spindeln i nätet och trivs bra med att ta eget ansvar.

Du är exekutiv - får saker att hända - och har ett högt eget driv. Det du inte kan för att utföra ditt jobb, tar du reda på.

Vi ser gärna att du har förståelse ekonomi som utgör ett projekt, samt har en analytisk förmåga.

Meriterande är att du arbetet med rekrytering och projektledning i någon form tidigare.

Kvalifikationer

- Svenska och engelska i tal och skrift på avancerad nivå - meriterande om du kan ett andra nordiskt språk flytande i tal
- Goda kunskaper i Office-paketet (gärna även Power BI)
- B-körkort är meriterande


Övrigt

Tycker du ovanstående låter intressant kan vi erbjuda dig en spännande tjänst i en framgångsrik organisation med stora utvecklingsmöjligheter.

I det här uppdraget blir du anställd av Nordic Retail Group. Som anställd erbjuds du trygga anställningsvillkor, utvecklande uppdrag hos spännande kunder och möjlighet till karriär i vårt långa och upparbetade nätverk i branschen.

Tjänsten beräknas tillsättas så snabbt vi hittar rätt person. Intervjuer sker löpande så ansök nu via vår karriärsida. Tjänsten är tillsvidare. Frågor om tjänsten kan ställas till Sara Fooladi på: fooladi@nordicretailgroup.com

Om Nordic Retail Group

Nordic Retail Group är idag Nordens ledande expert inom bemanning, rekrytering och genomförande av säljdrivande aktiviteter. Vi grundades 1997 och finns idag lokalt representerade i alla 4 nordiska länder.

Nordic Retail Group har år efter år placerat sig på topplistor över Nordens snabbast växande företag. Vi har kunnat göra det eftersom vi hjälper våra kunder att lösa en av deras mest affärskritiska utmaningar: Hur de ska maximera sin försäljning. Vi vet att lösningen handlar om människor, konsten att attrahera rätt människor med rätt motivation och erfarenhet. Vi fokuserar alltid på att finna rätt person, inte bara att fylla en vakans. Genom det är vi med all tydlighet mer fokuserade på personer än funktioner. Vi strävar efter att vara en toppresterande arbetsgivare. Att attrahera, utveckla och uppskatta de bästa talangerna inom vårt område. Vi kallar det, Passion for People!

Besök gärna http://www.nordicretailgroup.com (http://www.nordicretailgroup.com/) för mer information.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordic Retail Group
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 oktober 2021
  • Ansök senast: 19 november 2021

Liknande jobb


HR-chef till Ulricehamns kommun

HR-chef till Ulricehamns kommun

8 september 2023

HR-ansvarig till Maskinia

HR-ansvarig till Maskinia

7 september 2023

Personalchef

Personalchef

6 september 2023

Biträdande personalchef

Biträdande personalchef

6 september 2023