Coffee Shop Manager Lidköping

Arbetsbeskrivning

Hej! Vi letar efter en Coffee Shop Manager (CSM) till Lidköping! Så om du trivs med att arbeta med service och ledarskap så borde du läsa vidare!
Shopen är väldigt mysigt belägen på gågatan där vi på sommaren har uteservering. Som CSM jobbar du till största delen av tiden i driften bakom baren tillsammans med dina baristor vilken innebär att du måste föregå med perfekt exempel eftersom baristorna kommer att spegla ditt arbete ut till gäst. Du ska vägleda dina anställda i att skapa världens bästa kaffeupplevelse för världens bästa gäst. Du kommer att ha ansvar över att säkra kvalitet, försäljning, gästernas omdöme, budget och försäljning samt motivera din personalgrupp till att leverera superservice. Vi ställer höga kravpå att CSM jobbar för att personalen trivs, utvecklas, motiveras och har kul. Man har det övergripande ansvaret för att personalen går sina utbildningar, att introducera nya medarbetare och för få laget till gott samarbete.
Personalgruppen består av ett gäng duktiga och lyhörda baristor som önskar en chef med energi, en chef som kan stötta men som också kan delegera ansvar och ställa krav. Som CSM behöver man vara duktig på struktur och ordning och i den här shopen behöver man dessutom vara envis och säljfokuserad. För att den här shopen ska fortsätta att utvecklas behöver man som CSM vara nytänkande och modig, alltså behöver man lära känna sin shop och personalgrupp för att våga testa idéer för att försäljningen ska gå bra.
Tillträde sker enligt överenskommelse. Rekrytering kommer att ske löpande så om du nu känner att detta är intressant: Skicka in din ansökan!
Mer utförlig beskrivning av tjänsten följer här nedan:
Som Coffee shop Manager (CSM) driver du din egen Coffee shop i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett övergripande ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för dina medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med dina medarbetare och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.  
Arbetsbeskrivning 
Som Coffee shop Manager (CSM) driver du din egen Coffee shop i enlighet med vår vision, våra värderingar och policys. Du har därför ett övergripande ansvar för både försäljnings- och resultatutveckling, men också personalansvar för dina medarbetare. Största delen av tjänsten är förlagd bakom baren tillsammans med dina medarbetare och därför är det viktigt att du är en person som leder andra genom att föregå med gott exempel.  
Arbetsuppgifter: 
Daglig drift/underhåll/försäljning/inköp:
Ansvara för utrustning, inredning och lokalens skick. 
Se till att produkter exponeras enligt de riktlinjer som föreskrivs. 
Följa de kampanjer företaget föreskriver. 
Aktivt arbeta för merförsäljning och att öka snittnotan. 
Beställa samt ta emot leveranser från respektive leverantör samt anpassa nivåerna. 
Kontakter med leverantörer vid felaktiga eller uteblivna leveranser. 
Följa det hygiensäkringsprogram som företaget arbetar efter samt se till att övriga anställda känner till och följer det. 
Inventera lager/varor vid varje månadsskifte. 
Personalansvar 
Provjobba, anställa och introducera dina nya medarbetare 
Kompetensutveckla dina baristor. 
Arbeta för att personalgruppen inspireras till att överträffa uppsatta mål. 
Hålla i personalmöten 
Schemaläggning samt ansvara för att ersätta sjuk/ledig medarbetare. 
Ansvara för personalkostnader 
Genomföra utvecklingssamtal med anställda 
Sammanställa tidrapportering 
Arbetsmiljöansvar 
Ekonomi:
Sätta sig in i och förstå budget för Coffee shopen. 
Daglig kassakontroll. Varje dag se över gårdagens försäljning och reda ut ev. kassadifferenser. 
Ansvara för att rutiner kring att växelkassan räknas och kassan bankas varje dag följs. 
Månatlig redovisning enligt företagets bokslutsrutiner. 
Övrigt:
Delta i Coffee shop managermöten som hålls av District Manager. 
Delta i de utbildningar/fortbildningar som hålls i företaget. 
Vad erbjuder du oss? 
Du är en ledare som drivs av att leverera resultat, men som också älskar att stötta och coacha dina medarbetare genom att föregå som ett gott exempel. Du är en resultatinriktad, driven, passionerad och initiativtagande person som motiveras av att vara där det händer. Vi ser gärna att du har: 
Haft personalansvar och du är van att leda andra människor 
En förståelse för ekonomi och kunskap i att analysera ekonomiska resultat 
Tidigare erfarenheter av att följa uppsatta mål och förstår vikten av uppföljning 
Erfarenhet av försäljning och service - gärna i en ledande position 
Vad erbjuder vi dig? 
Vi kommer att erbjuda dig en resa som givetvis startar med en Baristautbildning. Därefter kommer du att påbörja vårt ledarskapsprogram där du kommer få en rad olika kurser i exempelvis Ekonomi, HR, Arbetsrätt och Arbetsmiljö. Vi har mycket goda karriärmöjligheter att erbjuda och därför bollar vi över bollen till dig - Hur långt vill du gå? 
Vidare erbjuder vi dig en företagskultur som kännetecknas av härliga och drivna kollegor, roliga tävlingar och en tempofylld vardag. Vi har kul på jobbet, samtidigt som vi skapar lönsamhet. 
Övrigt: 
Eftersom rollen som Coffee Shop Manager kräver mer erfarenhet än våra övriga roller får du gärna bifoga ditt CV i ansökan. 
Välkommen med din Ansökan! Rekryteringen sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Tillsättning sker efter överenskommelse.

Kontaktpersoner på detta företaget

Therese Magnusson

Malin Borén

Espresso House

Elin Sandberg

Malin Borén
070 794 23 28
Lisa Ekengren

Maria Anderberg

Anna Boberg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Espresso House
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juli 2020
  • Ansök senast: 31 juli 2020

Besöksadress

Norra Kungsgatan 2, Karlskrona
None

Postadress

Kungsgatan 37
STOCKHOLM, 11156

Liknande jobb


24 april 2024

Restaurangansvarig

Restaurangansvarig

22 april 2024