OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Continental Bakeries Continental Bakeries är ett genuint svenskt bageri som bakar högkvalitativa småkakor i skånska Örkelljunga och Åsljunga. Varje år producerar bageriets 200 medarbetare mer än 1,5 miljarder kakor. Cirka en tredjedel säljs i Sverige, medan två tredjedelar går på export till ett 30-tal länder runt om i världen. År 2009 omsatte Continental Bakeries North Europe cirka 400 miljoner svenska kronor och målet är att fördubbla omsättningen inom fem år. Företaget har funnits i Örkelljunga och Åsljunga sedan 1967. För mer info se; www.gille.com I samarbete med Teamwork söker vi nu en Teamledare som ska ansvara för utvecklingen på lagret samt leda förbättringsarbetet. Du är delaktig i teamets målsättning och medverkar till att främja samarbete, kommunikation och teamets delaktighet. Du arbetar i nära samarbete med ledningen samt är personalansvarig för ditt team på lagret. Du är en förebild och agerar utifrån företagets visioner samt värdegrund. Arbetet innebär även ansvar och styrning av ingående och utgående varuflöden av produkter. Kvalitet och kundfokus är ledorden i kombination med "Rätt vara i rätt tid och rätt mängd". Du har vidare ett högt fokus på totalkvalite, en nödvändighet för att bevara kulturen kring detsamma. Dina arbetsuppgifter - Ha en tydlig operativ närvaro, starkt delaktig och förankrad både för gruppen och för den enskilde med mål att bygga en stark teamkänsla. - Personalansvar för anställda på lagret samt förbättra och vårda arbetsmiljön och säkerheten för anställda inom avdelningen. - Arbeta dagligen med att uppnå teammål, fördela arbetsuppgifter, tillgodose att personalen sköter sina arbetsuppgifter och följer skyddsföreskrifter. - Säkerställa att lagret utvecklas mot lagersystem för att kunna vara förberedd inför den planerade implementeringen av koncernens affärssystem. - Tillsammans med ditt team ägna stor uppmärksamhet åt systemutveckling, volymökning och lagerhantering av gods både från den egna fabriken och gods från systerbolagens fabriker - Tillsammans med inköps och logistik chefen optimera lagret och gemensamt med vecko- och långtids planerarna säkerställa att lagret är välbalanserat mot order och prognos behov. Vem är du - En tydlig ledare, god kommunikatör, informatör, öppen, drivande i sin hållning och har en positiv attityd. - Du har social kompetens och respekt för andra människor - Agerar utifrån ditt ansvarsområde, är flexibel och föregår med gott exempel - Tydlig, rak och enkel i kommunikation med övriga medarbetare. - Har ett "öga" för individer och kan plocka fram goda prestationer från medarbetare. - Stor tillgänglighet och välkomnande i mötet med andra människor. Krav Logistiskt intresse och god datorvana. Erfarenhet från SAP eller andra relevanta affärssystem är önskvärt men inget krav. Minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter Ansökan Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.twb.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Mellborg