Manager Customer Service Order & Parts Planning

Arbetsbeskrivning

Örebro Distribution Center, ansvarar för global distribution av reservdelar samt för order och spedition av bergborrutrustning.Vårt huvudsakliga mål är att hjälpa våra säljbolag att nå framgång genom högkvalitativa leveranser i rätt tid.SDC arbetar med ständig utveckling och förbättring genom 5S-konceptet.Vi söker nu en Manager för Customer Service Order and Parts Planning till vårt Distribution Center.Gruppen för Customer Service, Order and Parts Planning består av ca.18 tjänstemän som arbetar med distribution av reservdelar genom materialanskaffning, leveransbevakning, orderplanering och skeppning.Detta sker genom kontinuerliga kontakter med leverantörer och kunder globalt. Dina huvudsakliga uppdrag som Manager för Customer Service, Order and Parts Planning på vårt Distribution Center blir att: - Säkerställa ett effektivt samarbete inom det operativa flödet i verksamheten - Driva, initiera och implementera förbättringar av arbetsmetoder internt - Identifiera och genomföra förbättringar för proaktiv kundservice - Proaktivt arbeta tillsammans med inköpsavdelningen - Säkerställa kontinuerlig kommunikation med våra säljbolag runt om i världen - Leda och fördela det operativa arbetet - Arbeta med Ständiga Förbättringar och 5S - Grupp- och individutveckling, medarbetarsamtal, lönesättning och andra personalrelaterade frågor samt arbeta och motivera utifrån våra gemensamma värdeord: Positiv attityd, respekt, tydlighet och efterlevnad.Som Manager för avdelningen Customer Service, Order and Parts Planning ingår du i ledningsgruppen för Örebro Distribution Center.Vi söker dig som är engagerande ledare, som har förmågan att få andra omkring dig att växa och gå mot gemensamma mål.Som person är du resultatinriktad, affärsmässig och strategisk.Vidare är du ansvarskännande och initiativrik.Du behöver också en stark servicekänsla, och ett engagemang för att arbetsgruppen ska uppfylla kundernas krav på ett fullgott sätt.Du har minst 5 års arbetslivserfarenhet, önskvärt inom inköp och logistik.Universitetsutbildning inom dessa områden är meriterande.Tidigare erfarenhet av att leda och motivera andra är ett krav.Även kunskaper om affärssystemet Movex är meriterande.Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillträde under sommar 2010.Vill Du veta mer?Kontakta gärna Håkan Nydahl, General manager tel.Vill du utvecklas tillsammans med oss?

Kontaktpersoner på detta företaget

Vice President Supply Chain MRS Mats Rignell
076-7214656
HR Manager Caroline Blom
019-6707240 070-8114748
HR Manager Caroline Blom
070-8114748
Business Controller Daniel Hessel
070 8215904
HR professional Ingela Ranki
019-5031282
Manager Vehicle design Daniel Sellberg
019-6707566 019-7682593
HR professional Johanna Astvald
019-6707840
Johanna Astvald
019-6707840
HR professional Johanna Astvald
0196707840
HR Manager Caroline Blom
+46196707240

Sammanfattning

Besöksadress

Tackjärnsgatan 8
None

Postadress

None
ÖREBRO, 70191

Liknande jobb


Project Manager - Warehouse Management

Project Manager - Warehouse Management

18 oktober 2023

Sektionschef Distribution till Ovako Hofors

Sektionschef Distribution till Ovako Hofors

2 maj 2023

Sektionschef Distribution till Ovako Hofors

Sektionschef Distribution till Ovako Hofors

2 maj 2023

Sektionschef Spedition till Ovako Hofors

Sektionschef Spedition till Ovako Hofors

2 maj 2023