Controller sökes till forskningsinstitut inom transportsektorn - Lund

Controller sökes till forskningsinstitut inom transportsektorn - Lund

Arbetsbeskrivning

Är du på jakt efter nästa steg i yrkeslivet? Här är ett meriterande arbete, på en uppdragsmyndighet i Lund som bedriver forskning och utveckling kring infrastruktur, trafik och transporter. Om du har en universitetsexamen i företagsekonomi, redovisning eller liknande och har arbetat minst ett år som controller så kanske det här är uppdraget för dig!
Om tjänsten
En av Peridos kunder är på jakt efter en controller till ett längre uppdrag på deras kontor i Lund. Vår kund är ett oberoende och internationellt framstående forskningsinstitut inom transportsektorn som arbetar för att kunskapen inom området kontinuerligt ska förbättras. På så sätt är dom med och bidrar till att uppnå Sveriges transportpolitiska mål.
Dina arbetsuppgifter
Som projektsamordnare är ditt huvudsakliga ansvar att utgöra administrativt och ekonomiskt stöd till K2 – nationellt kunskapscentrum för kollektivtrafik, samt ha en samordnande funktion för kontoret i Lund. Du kommer främst stötta K2:s föreståndare och projektledare för att säkerställa den ekonomiska styrningen och uppföljningen av verksamheten. Vidare agerar du stöd i samband med ansöknings-, offert- och kontraktshandläggning samt vid fakturering och ekonomiska sammanställningar.
I arbetsuppgifterna ingår även service, administration, viss teknisk support och praktisk hantering av ärenden kopplade till kontoret samt andra lokalrelaterade frågor. Du kommer bland annat att vara en länk mellan fastighetsägaren och institutet samt arbeta med att genomföra olika sociala arrangemang på kontoret. Även andra uppgifter kan förekomma.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen som Controller behöver du vara både strukturerad och noggrann som person. Du är självgående och drivs av att hantera processer och arbetssätt. Vi värdesätter att du är en prestigelös och kommunikativ lagspelare som levererar med hög kvalitet och vi är säkra på att du är bra på att skapa goda relationer, är förtroendeingivande och analytisk. Du har en förmåga att på ett ödmjukt sätt hantera frågor och uppgifter på alla nivåer. Vidare är du inte rädd för att ta egna initiativ, du arbetar proaktivt och ser vad som behöver göras. Du är trygg i den kompetens som du erhållit i tidigare roller och vill mer än gärna använda den i nya utmaningar. Att du är en flexibel, affärsmässig och prestigelös samt besitter ett gott siffersinne kommer att vara till din fördel i arbetet. Med ditt driv och engagemang får du saker att hända!
Har vi lyckats fånga ditt intresse? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker dig som har:
Universitetsexamen i företagsekonomi eller redovisning, eller motsvarande utbildning som kan bedömas som likvärdig.
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som controller.
Goda datakunskaper och kan arbeta obehindrat i MS Office.
Kunskaper i analysverktyg (exempelvis QlikView och Insikt).
Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis U4 Agresso, Raindance, Visma m.fl.).
Lätt för att kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.

Plus i kanten:
En fördel är om du är bekväm med att hantera tekniska lösningar, bland annat att hjälpa till med enklare IT, videokonferensmöten, telefoni m.m.
Det är värdefullt om du har arbetslivserfarenhet från liknande tjänst inom ekonomiadministration och om du har arbetat i en projekt- eller forskningsorganisation.

Omfattning och tillträde
Konsultuppdrag på heltid till och med 2023-08-31, med möjlighet till förlängning. Tillträde 2022-08-15.
Skicka in din ansökan
Ansökan görs via vår hemsida. Klicka på knappen ansök och fyll i den efterfrågade informationen. Vid en första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.
Om du har funderingar är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringkommunikatörer dig. Ange tjänsten referensnummer 33221 i ämnesraden.
Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som Perido-konsult blir du en del av vår organisation och växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om Perido via denna länk perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2022
  • Ansök senast: 18 juni 2022

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024