Country Team Operator

Country Team Operator

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter


Som Country Team Operator hos oss hanterar du en kombination av lastbilar, tåg, färjor och planerar enligt order (lastning och lossning).


Dina utmaningar:


- En effektiv och säker planering för tåg, båt och bilar, samtidigt som kundernas förväntningar uppfylls.


- Korrekt kommunikation med alla
underleverantörer, kontoansvariga och
trafikledningen.


- Omplanera planeringsschemat för att ta emot
ytterligare order eller revidera för att maximera prestanda.


Du kommer ha många interna och externa kontaktytor med vår kundservice, hamnkontor och olika transportörer. Det gör att du har hela Europa som arbetsfält. Du hanterar självklart den administration som är relaterade till dina arbetsuppgifter och ser till att all information är korrekt i våra system.


Kvalifikationer


Du har utbildning inom logistik eller transport alternativt relevant yrkeserfarenhet. Har du tidigare arbetat internationellt, inom tankplanering, spedition, intermodala transporter är det en fördel. Utmärkt och korrekt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på både svenska och engelska är ett krav. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.




I övrigt ser vi gärna att du har:


- Erfarenheterna i (petro) kemiska industrin och /
eller transport bulk silo och / eller gas (tank) behållare är en stark fördel;


- Geografisk kunskap i hela Europa.


- ADR Kunskap


- Lastbilsteknisk kunskap, Thacograph, kör och vilotider, axeltryck, mm


- Tydlig kommunikationsförmåga, på både svenska och engelska.


- Mycket goda IT- och organisatoriska färdigheter


- Flexibel med ett proaktivt tillvägagångssätt




Dina personliga egenskaper blir viktiga i denna tjänst då du behöver vara driven, alert, proaktiv och ha en bra överblick! Självklart tacklar du dina utmaningar med ett gott humör.






Vi erbjuder:


Den Hartogh Logistics erbjuder en utmanande position inom en ambitiös organisation. Kulturen i Den Hartogh Logistics kan beskrivas som öppen och informell med korta kommunikationslinjer.






Du kan förvänta dig:


- Ett konkurrenskraftigt förmånspaket.


- En internationell arbetsmiljö.


- Ett starkt företag med hög soliditet och ambitiösa tillväxtplaner.


- En rejäl utmaning i att utveckla affärer och genomföra smarta lösningar.






Kontaktuppgifter för detta jobb


I din ansökan vill vi ha en kort sammanfattning av hur du passar för huvuduppgifterna, samt en motivation till varför just du är lämplig för denna tjänst. Skicka ansökan till: flundstrom@denhartogh.com senast den 16/8-19. För mer information om tjänsten vänligen kontakta ansvarig chef Fredrik Lundström på 031 – 304 94 74.


Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdag.


Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Den Hartogh GÖTEBORG
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 november 2021
  • Ansök senast: 30 november 2021

Postadress

Drakegatan 7A
GÖTEBORG, 41252

Liknande jobb


Trafikledare/Kundtjänst till PEX Bud

Trafikledare/Kundtjänst till PEX Bud

9 april 2024