Customer Care Manager

Customer Care Manager

Arbetsbeskrivning

Sedan starten 1933 har Omron stöttat olika branscher globalt med innovativa lösningar och avancerad teknik. Omron-koncernen har nu cirka 30 000 anställda över hela världen.

Omron Electronics AB är verksam inom Industriell automation.

Industriell automationsverksamhet

Omron Industrial Automation är en ledande tillverkare av tekniskt avancerade produkter för industriautomation och en ledande leverantör av applikationsexpertis. Vi erbjuder våra kunder helhetslösningar inom industriell automation baserat på egna produkter, allt från givare och komponenter till avancerad vision teknik, realtidsbaserade styrsystem med integrerad artificiell teknik, motion samt integrerade säkerhetsprodukter till industriella, mobila och kollaborativa robotar. Genom att integrera dessa enheter i en utvecklingsplattform har Omron skapat en mängd unika och mycket effektiva automatiseringslösningar för tillverkare över hela världen.

Värdegrund och företagskultur

Innovation driven av sociala behov. Vara en pionjär genom att skapa inspirerade lösningar för framtiden. Utmana oss själva och sträva efter nya utmaningar med passion och mod. Respekt för att alla agerar med integritet och uppmuntrar allas potential. Bra syfte och du bidrar till samhället.

Customer Care Manager till Omron

Omron söker en lyhörd och närvarande person med tidigare erfarenhet av att ha lett ett team eller alternativt byggt upp ett team för att ta kundtjänst vidare och öka kundnöjdheten och effektiviteten.

Ansvarsområden

Som Customer Care Manager kommer du att ansvara för hantering och utveckling av kundtjänstteamet och alla aspekter av intern försäljnings kundsupport inklusive det tekniska supportteamet (direktrapportering från 6 personer: 4 Kundtjänstmedarbetare +2 Tekniska supporttekniker). Du kommer att behöva upprätthålla, utveckla och kontinuerligt höja standarder för den interna säljsupportinfrastrukturen för kundservice och den tekniska supportfunktionen för att möta kraven från både våra kunder och det externa säljteamet. Du kommer också att ansvara för alla CS-relaterade administrationskrav som rör kundservice. Dessutom måste du hjälpa till att uppfylla företagets månatliga försäljningsmål samt lokalt driva relevant information och nya anvisningar som OEE Services ledningsgrupp kan ge dig. Du kan också bli ombedd att utföra ytterligare relevanta uppgifter. Som Customer Care Manager på Omron kommer du ingå i den svenska ledningsgruppen och bidra till utvecklingen av den fortsatta verksamheten. 

Arbetsuppgifter

Övervaka, mäta och rapportera kundtjänstens (kundservice + teknisk support) prestanda mot överenskomna KPI:er.
Hantera alla teammedlemmar för att effektivt träna, utvärdera, motivera, delegera och övervaka deras aktiviteter så att affärskritisk kunskap delas inom relevanta team.
Utveckla och förbättra CS-teamprocesser (kundservice + teknisk support).
Coacha, handleda, bedöma och utveckla teammedlemmar.
Övervaka och rapportera om dagliga försäljningsaktiviteter och trender.
Använd personligt omdöme och initiativförmåga för att utveckla effektiva och konstruktiva lösningar på utmaningar och hinder i kundservice/säljsupportaktiviteter.
 Implementera & driva företagsstrategier, projekt och standarder samt driva lokaler och process inom kundservice.
Hantera alla förfrågningar och ärenden från/till organisationen med hög kvalitet och i tid.
Arbetsmiljöansvar
Kunna kommunicera och motivera med inre och externa intressenter i skrift och tal (via teamsmöten, personliga möten, telefon).


Tekniska färdigheter:

Ge kunderna support genom att undersöka och svara på frågor och felsöka problem.
Vara CRM-expert för att stödja det externa säljteamet och övriga organisationen.
Vara JDE- expert för att kontinuerligt förbättra insamlingen, faktureringen, kreditering, frisläppande och alla funktioner som är relevanta för CCM-rollen. Om programvaran ändras skulle samma krav gälla för den nya programvaran.


Erfarenhet och kunskap

Du har en högre utbildningsbakgrund i exempelvis företagsekonomi. People Management erfarenhet av kundservice minst 2-3 år. Du ska tidigare ha lett ett team och det är meriterande om du även tidigare har byggt upp ett eget team. Alla kurser eller kvalifikationer med fokus på försäljning är även det meriterande.

Datorkunskaper: Du är skicklig på att använda MS Office 2000 eller senare, särskilt Excel (inklusive Microsoft Power bi) och Word, Internet och e-post. JDE, SAP och liknande paket kommer att vara en fördel.

Du förstår resultatberäkningar och grundläggande affärsfinansiering som t.ex. bruttomarginalprocent och beräkningar, avskrivningar, kapital- och intäktsutgifter, kassaflöde, omkostnader etc.

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är självgående, resultatorienterad och har en positiv syn och ett tydligt fokus på hög kvalitet. Du är mogen, trovärdig och bekväm i att hantera ledande befattningshavare. Pålitlig, tolerant och beslutsam. Vi ser att du är en empatisk kommunikatör som kan se saker från den andra personens synvinkel. Du har bra känsla av integritet och engagemang för kundnöjdhet och förmåga att kommunicera tydligt och professionellt både muntligt och skriftligt. Vi ser att du har en stark arbetsmoral och lagspelarmentalitet.

Vad erbjuder Omron

Arbetsglädje i ett personligt gäng som värdesätter att ha roligt tillsammans. Du erbjuds en utvecklande roll i ett bolag i ständig förändring och du får jobba lokalt i Sverige men i ett stort globalt företag där det förekommer även samarbete med Europiska kollegor. Produkterna är av hög kvalitet och gör verklig nytta för användarna och Omron är ett aktivt företag med stor tillväxtpotential.

Ansökan

Välkommen med din ansökan! Vi intervjuar löpande så skicka gärna din ansökan redan idag. Frågor om tjänsten besvaras av Ann Winsborn, ann.winsborn@asearch.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Lasse Högström

Aron Jegers
0709-122512

Sammanfattning

  • Arbetsplats: A-Search AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 februari 2022
  • Ansök senast: 31 mars 2022

Besöksadress

Kammakargatan 22, 7 tr, Stockholm
None

Postadress

Kammakargatan 22, 7 tr
Stockholm, 11140

Liknande jobb


22 april 2024