Customer Experience Specialist

Customer Experience Specialist

Arbetsbeskrivning

Om oss
Recruitbyme är din partner för framgångsrik rekrytering anpassat för dina behov. Rätt person, med rätt kompetens, på rätt plats. Smart automatiserad och digitaliserad rekrytering för bästa matchning
Jobbeskrivning
Vi söker just nu en customer experience specialist till ett av våra tvärfunktionella agila team inom Vattenfall Consumer Sales Nordic.
I rollen kommer du att vara en nyckelperson i teamets arbete med att skapa en förstklassig kundupplevelse genom hela kundresan. Du kommer framförallt att arbeta operativt med att utforma en kundupplevelse som upplevs som enkel för vår kunder, med fokus på digitalisering.


För att trivas i rollen behöver du tycka om att arbeta tillsammans med andra för att utveckla nya möjligheter som stödjer våra kunders behov. Du behöver också vara genuint intresserad av att driva digitala förändringsinitiativ och ha erfarenhet av kravställning för nya eller förbättrade digitala funktioner.


Organisationen och teamet som du kommer att tillhöra har ett starkt kundfokus och strävar efter att ständigt förbättra kundupplevelsen. Därför vill vi att detta känns viktigt även för dig.


Exempel på arbetsuppgifter och ansvarsområden
• Utforma kundresor som gör det möjligt för våra kunder att lösa sina behov med hjälp av digitala gränssnitt genom att:
o Analysera kundbeteende och kundfeedback från Mina sidor och andra kanaler, i syfte att identifiera förbättringsmöjligheter
o Kravställa nya eller förbättrade digitala funktioner som ger kunden en upplevelse av enkelhet och omtanke, exempelvis inom området självservice
o Identifiera och driva initiativ för att påverka kundens val av kanal i syfte att optimera såväl kundvärde som affärsvärde
o Utveckla, etablera och följa upp mätetal och KPI:er för självservice
• Bygga starka relationer som möjliggör ett nära samarbete med stakeholders inom och utanför Consumer Sales Nordic, exempelvis utvecklingsteam och affärsansvariga
• Löpande prioritera mellan olika digitala utvecklingsinitiativ, baserat på kundvärde och affärsvärde, i samråd med produktägare och övriga teammedlemmar
Kompetens och erfarenhet
• Praktisk erfarenhet av digitalisering av kundresor, som har gett en mätbar positiv effekt krävs, gärna inom området digital självservice
• Förståelse för digitala användargränssnitt (UX/UI) och erfarenhet av funktionell kravställning för digital utveckling krävs
• Intresse för området digital självservice samt nya tekniska möjligheter och kanaler som möjliggörare för förbättrad kundupplevelse, t.ex. Voice-gränssnitt och sociala medier, är önskvärt
• Erfarenhet från energibranschen eller liknande branscher med målgruppen privatkunder, exempelvis bank, försäkring, telekom eller resebranschen är meriterande
• Erfarenhet av konverteringsoptimering (CRO) och grundläggande förståelse för webbanalys är meriterande
• Relevant universitetsexamen är önskvärt


Personliga egenskaper
• Nyfiken och kreativ med en passion för ständiga förbättringar, med kunden i fokus
• Trivs med att ta egna initiativ och driva förändring
• Uppskattar det agila arbetssättet och möjligheten att jobba med olika saker, såväl självständigt som tillsammans med andra
• God kommunikatör med en förmåga att beskriva och argumentera för idéer och lösningsförslag på ett enkelt, prestigelöst och tilltalande sätt, med målet att hitta den bästa lösningen
• Har en ödmjukhet inför komplexiteten som finns vad gäller interna processer, många stakeholders och olika perspektiv som behöver beaktas i ett större företag
• Har en förmåga att hitta vägar framåt och uppnå konkreta resultat genom ömsesidigt respekt och ett pragmatiskt synsätt


Startdatum: ASAP
Slutdatum: 2023-06-01
Ort: Solna

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Recruitbyme
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 4 november 2022
  • Ansök senast: 13 november 2022

Postadress

Drottninggatan 18
Gävle, 80320

Liknande jobb


Team Manager

Team Manager

14 maj 2024

8 maj 2024