Head of Customer Success till EFUEL

Head of Customer Success till EFUEL

Arbetsbeskrivning

EFUEL är ett snabbrörligt bolag och ett tight team med en varm, vänlig och välkomnande kultur. Nu söker vi dig som vill leda Customer Success-teamet och se till att EFUEL får behålla sin fantastiska rating på Trustpilot. Du kommer i denna roll ha ett övergripande ansvar över kundupplevelsen och se till att EFUEL kan fortsätta leverera i världsklass!

OM TJÄNSTEN
EFUEL grundades 2019 med visionen att vara den ledande nischdistributören av hårdvara för elbilsladdning till installatörer och återförsäljare i Norden. Förutom att förse deras partners med toppmoderna elbilsladdningslösningar driver de också innovation och effektiviseringar av elbilsbranschen och deras engagerade team strävar ständigt att varar i framkant av utvecklingen.

I en bransch som ständigt förändras med nya aktörer och produkter, är EFUELs Customer Success-team en kritisk funktion. De är inte bara experter på att skapa en kundupplevelse i världsklass, deras kundinsikter bidrar till att sätta riktningen för EFUEL framåt. EFUELs fokus på innovation och partnerskap gör dem till en unik aktör, och nu söker vi dig som vill leda Customer Success-teamet framåt.

Arbetsuppgifter

Som Head over Customer Success är du ansvarig för att leda och utveckla Customer Success-teamet. Du kommer att arbeta nära hela bolaget, men extra nära samarbetar du med säljteamet, marknadsteamet och inköp för att säkerställa att bolaget ger sina kunder och partners den bästa möjliga förutsättningen att lyckas. Du kommer att arbeta både operativt och bemöta kunder i supporten och strategiskt med att fortsätta utveckla teamet och kundupplevelsen framåt.

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av att arbeta i, eller leda, ett högpresterande kundserviceteam
- Har goda kunskaper inom energibranschen, gärna från elbilsladdningsbranschen
- Har ett stort intresse för tekniska produkter
- Behärskar svenska och engelska obehindrat då både språken förekommer dagligen

Som person ser vi att du har en mycket hög servicekänsla, där du alltid strävar efter att leverera med högsta kvalitet. Du trivs i en energisk start-up-miljö och har en förmåga att motivera och engagera andra. Du har en förmåga att leda andra, samtidigt som du är prestigelös i din roll. Framåt i processen kommer vi främst fokusera på följande personliga egenskaper:
- Serviceinriktad
- Resultatinriktad
- Problemlösande
- Kommunikativ

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Du kan läsa mer om EFUEL här!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 maj 2024
  • Ansök senast: 8 juni 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb