Customer Service Coordinator (orderbehandlare)

Arbetsbeskrivning

Proffice söker en Customer Service Coordinator (orderbehandlare) för kunds räkning. Placering är hos kund i Stenungsund och du rapporterar direkt till Logistikchef. Rollen innebär bl.a. att du har till syfte att säkerställa och ansvara för att utlovade leveranser kommer i tid. Du ska följa det som gäller inom Hälsa, Miljö och Säkerhet samt interna procedurer och riktlinjer. Exempel på dina arbetsområden/upgifter: - Ordermottagning, utfärdande av ordererkännande och leveransbesked. - Transportplanering, framtagande av transportdokument och kundavisering inkl korrekta exportdokument, certifikat och intyg. - Reklamationer, fakturering, underlag för rabatt- eller bonusutbetalningar i samarbete med säljare. Du ansvarar även för att boka transporter och transportör inom ramen för befintliga avtal vilket gör att du även behöver kunna hantera tulldeklarationer. Som person behöver du vara kreativ och analytisk med förmåga till att agera självständigt. Du kommer att ha många kontaktytor såväl internt som externt vilket ställer krav på din sociala kompetens, förmåga till att ge bra service och en god kommunikationsförmåga. Kvalifikationer Du har en teoretisk inriktad gymnasiekompetens och goda språkkunskaper. Du har även god kunskap inom MS Office samt kunna hantera IT-system som SAP SD-modul, SMAC-stat, KSD 2000 och LabMaster. Ansökan Vi kommer att påbörja intervjuprocessen efter jul och nyårshelgerna, men vi ser gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 10 januari. Lägg in CV och personligt brev på Proffice hemsida. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


23 augusti 2010

Speditionsassistent

30 september 2010