Customer Service Developer

Customer Service Developer

Arbetsbeskrivning

Vi på Tre tror att livet blir roligare om vi upplever det tillsammans med andra. Därför arbetar vi varje dag för att göra det enklare för våra 2 miljoner kunder att dela sina upplevelser, åsikter och känslor med andra. Vi är övertygade om att det är kulturen på Tre som är huvudingrediensen för vår framgång. Tack vare detta har vi utsetts till en av Sveriges bästa arbetsplatser. 2018 bytte vi lokaler till ett helt nybyggt hus bredvid Globen i södra Stockholm där alla vi på Tre ges bättre möjligheter att mötas, samverka och interagera. Varmt välkommen till Tre.

Med anledning av Covid-19 kommer våra rekryteringsprocesser vara helt digitala i syfte att minska smittspridning. Till exempel kommer eventuella intervjuer ske via telefon eller skype/teams. Vi ber också om överseende att processerna för närvarande kan ta längre tid än vanligt. Så länge kan du kika in på instagramkontot @livetpå3

Vill du vara med på resan mot nöjdare kunder i en spännande och energigivande arbetsmiljö? Vi har här då en utvecklande möjlighet för dig som vill arbeta inom Customer Service Development!

I rollen som CS Developer kommer du att tillhöra Channel Support som är en del av Kundservice. Du kommer att tillhöra ett team som idag består av 4 personer som tillsammans utformar strategier för automatisering och digitalisering av vår Kundservice. Teamet ansvarar för att genomföra projekt som effektiviserar våra kunders vardag och skapar digital och säker kundupplevelse. Genom tätt samarbete inom teamet och tillsammans med Head of Channel Support utvecklar vi framtiden inom digital Kundservice.

Som CS Developer kommer du fokusera på att digitalisera vår kundresa bland annat genom att automatisera existerande processer och implementera nya kontaktytor. Du kommer att få möjlighet att jobba i en bred roll tillsammans med kompetenta och erfarna kollegor där ni arbetar mot hela Tres organisation. Vidare kommer dina dagliga arbetsuppgifter även innehålla:

• Förstudier gällande bl.a. kundnöjdhet, försäljning och effektivitet
• Business case för att uppskatta och följa upp ekonomiska effekter
• Projekt från idé till implementering vilket bl.a. innefattar

• Analys av värdeflöden
• Driva tvärfunktionella workshops
• Kravställa mot Tres IT-avdelning
• Rapportera slutsatser till styrgrupp
• Följa upp effekter av genomförda projekt

Vem vi söker

För att lyckas och trivas i rollen som CS Developer tror vi därför att du är uthållig, detaljorienterad och socialt skicklig då arbetet ramas in av samarbete med andra avdelningar där du som CS Developer kommer använda din passion för förbättringsarbete för att hitta nya lösningar.

Du kombinerar dessa egenskaper genom en attityd där du inte räds att kavla upp ärmarna och du är den som skickligt klarar av balansen mellan självständigt arbete och att vara en lagspelare. Eftersom Customer Service är ett av våra mest centrala affärsområden ser vi att du genom din goda kommunikationsförmåga är van vid att bygga långvariga och förtroendeingivande relationer med interna stakeholders.

Mot denna bakgrund ser vi även att du tidigare arbetat inom IT/projektledning och att du är en van användare av Excel och Powerpoint. Du behöver ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i skrift och tal då en stor del av ditt dagliga arbete inkluderar båda språken. Vi ser att du har högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet inom verksamhetsutveckling.

Vårt erbjudande

Vi erbjuder en organisation som andas framåtanda, gemenskap, öppenhet och engagemang. Vi har nyligen flyttat in i helt nya och toppmoderna lokaler precis intill Globen, byggda för våra medarbetare på Tre. Vi är stolta över vår mycket starka företagskultur där du dagligen möter glädje och drivna medarbetare och för sjunde året i rad har vi vunnit topplacering i Great Place to Work.

Tjänsten är på heltid med start i augusti med tillämpad provanställning på 6 månader och vi erbjuder fast månadslön. Vi tar enbart emot ansökningar via denna annons och kommer hålla intervjuer löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas redan innan sista ansökningsdag den 31 juli. För mer information om tjänsten kontakta rekryterande chef Henrik Levinson på henrik.levinson@tre.se.

Förresten, du har väl heller inte missat att du kan följa och få en inblick i våra medarbetares vardag på Instagram - Livetpå3?

Varmt välkommen till söder om söder. Varmt välkommen till Tre!

#LI-PRIORITY

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tre
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 juni 2020
  • Ansök senast: 31 juli 2020

Besöksadress

Entretorget 5
None

Postadress

Entretorget 5
Johanneshov, 12118

Liknande jobb


Business Analyst

Business Analyst

1 maj 2024

Verksamhetsutvecklare

26 april 2024

Business Analyst to Samsung

Business Analyst to Samsung

24 april 2024