Customer Service Manager

Customer Service Manager

Arbetsbeskrivning

ValueOne söker en Customer Service Manager för 6-9 månader långt konsultuppdrag hos vår kund i Stockholm. Uppdraget ska tillsättas i januari 2022. För rätt person finns goda möjligheter att erbjudas en tillsvidareanställning efter avslutat uppdrag.

Om rollen

I rollen som Customer Service Manager är det ditt ansvar att se till att företaget levererar en bra kundupplevelse när det kommer till information, frågor eller uppkomna kundproblem. Dessutom ansvarar du för att kundtjänstteamet är rätt bemannat med hänsyn till kapacitet, tonalitet och effektivitet.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Leda, coacha och utveckla kundtjänstteamet.
Se till att avdelningen är ordentligt bemannad genom att rekrytera och utbilda kundtjänstmedarbetarna.
I samarbete med assisterande CS Manager planera och hantera den dagliga verksamheten inklusive men inte begränsat till personalschemaläggning, teamkommunikation, problemlösning mm.
Leda utvecklingen av kundtjänstverktyg, processer och information till kunder.
Definiera och följ upp och KPI:er, planera och vidta åtgärder baserat på resultaten för att säkerställa en hög nivå av kundnöjdhet.
Analysera och hålla dig uppdaterad om kundernas förväntningar utifrån kraven på kundgemenskap.
Vara kundens röst internt och kommunicera frågor/förbättringar mot andra avdelningar.

Erfarenhet och kompetens

Till uppdraget söker vi dig med minst fyra års erfarenhet från liknande befattning och en relevant eftergymnasial utbildning eller arbete inom service management eller motsvarande område. För att trivas i rollen är det viktigt att du har tidigare erfarenhet från ledande befattning och har arbetat med slutkonsumenter. Flytande kunskaper i engelska och svenska i tal och skrift är ett krav samt kunskaper i Zendesk och MS Excel.

Goda ledaregenskaper och förmåga att engagera dina medarbetare är en förutsättning för uppdraget. Som person är du en mål- och handlingsinriktad lagspelare som har lätt för att samarbeta och anpassa dig till nya förutsättningar. Dessutom lägger vi stor vikt vid din kommunikationsförmåga som bör vara utmärkt både i tal och skrift. 

Ansökan

Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99 alternativt 010 332 29 20.  

ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. ​Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ValueOne AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2021
  • Ansök senast: 7 februari 2022

Besöksadress

Cylindervägen 12
None

Postadress

Cylindervägen 12
Nacka Strand, 13126

Liknande jobb


Customer Service Manager

21 januari 2022

Kundcenterchef

20 januari 2022

Kundcenterchef

20 januari 2022