Customer Service Manager

Customer Service Manager

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du ha en karriär där du motiveras av att bidra till att livet blir bättre för miljontals människor?  På Mölnlycke kommer du att hjälpa till att utrusta medicinsk personal med lösningar för att förbättra resultaten för patienterna. Du kommer också att utveckla din karriär i en växande organisation med en inspirerande kultur – där du kommer att uppmärksammas för de resultat du har uppnått.


Mölnlycke söker nu en Customer Service Manager med starkt kundorienterat fokus till verksamheten. Syftet med denna position är att leda Customer Service Teamet genom en integrerad förstklassig service och leverera en sömlös kundupplevelse. Denna position kommer att vägleda och coacha kundteamet för att säkerställa nödvändiga resurser och kompetenser för att leverera Mölnlyckes övergripande strategi. Du kommer även att ansvara för att bygga ett drivande högpresterande team som säkerställer att alla möter sin fulla potential, samt skapa en ständig förbättringskultur.


Tjänsten innebär att koordinera, optimerar, leda och leverera relaterade aktiviteter till Customer Service Strategy. Med ett strategiskt tankesätt kommer du att samla in, analysera och tolka KPI:er för att identifiera insikter, krav och information användbar för att optimera kundupplevelsen. För att bli framgångsrik och möta framtida kunders förväntningar kommer du att delta och bidra i Customer Service transformations- och digitaliseringsprojekt och du kommer att ha många kontakter med interna stakeholders.


Tjänsten är placerad i Göteborg och du kommer att rapportera till Customer Experience Northern Europe Cluster Manager/ Southern Europe & Cluster Manager.


Varmt välkommen med din ansökan!


I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med Randstad. Du ansöker på www.randstad.se så snart som möjligt, dock senast 2023-02-07. Urval och intervjuer sker löpande. 


Om du har frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Anne Hansson på +46(0)72 988 9405, anne.hansson@randstad.se.

Ansvarsområden
Stödja, vägleda och coacha teamledarna, koordinatorerna och specialisterna i det dagliga arbetet för att säkerställa högsta kvalitet och prestation på team-och individnivå
Säkerställa att nödvändiga resurser och kompetens finns för måluppfyllelse
Kontinuerligt arbeta med ständiga förbättringar inom kundtjänstteamet
Definiera, implementera och följa upp kundservice-KPI:er för att övervaka och förbättra effektiviteten och kundnöjdheten
Kontinuerligt utveckla och uppdatera interna processer
Stödja Global Customer Experience VP/Director i att utveckla Customer Experience Strategy samt säkerställa genomförandet av strategin


I rollerna ingår att resa inom de nordiska länderna och Belgien.

Kvalifikationer
Akademisk examen, minst kandidatnivå (Masternivå föredras)
Minst 5 års erfarenhet av personalledning, gärna inom kundservice i en internationell organisation        
Välorienterad i att coacha, träna och utveckla team med förmåga att skapa och inspirera till en lärande kultur      
Starkt affärsmannaskap med strategiskt tänkande, helhetssyn och analytisk förmåga
Förmåga att leda och motivera ett högpresterande team med fokus på ständiga förbättringar 
Erfarenhet av projektledning
Microsoft Office Suite/ERP SA
Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
Du visar på stor kommunikativ förmåga och tycker om lagarbete i en global tvärkulturell miljö
Utmärkta interpersonella färdigheter med förmåga att skapa goda relationer och arbeta effektivt i en komplex organisation


Om företaget
Mölnlycke is a world-leading medical products and solutions company that equips healthcare professionals to achieve the best patient, clinical and economic outcomes. Our business is organised in the four business areas Wound Care, Operating Room Solutions, Gloves and Antiseptics, where customer centricity, sustainability and digitalisation are at the heart of everything we do.


Mölnlycke employs around 8,400 people. The company headquarters are in Gothenburg, Sweden and we operate in more than 100 countries worldwide. Since 2007, the company has been part of Investor AB, an engaged owner of high-quality, global companies which was founded by the Wallenberg family in 1916. For more information, please visit www.molnlycke.com.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 januari 2023
  • Ansök senast: 7 februari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Team Manager

Team Manager

14 maj 2024

8 maj 2024