Customer Service Manager

Customer Service Manager

Arbetsbeskrivning

Job description
Som Customer Service Manager är din huvudsakliga uppgift att leda och utveckla kundtjänstteamet för att säkerställa hög kundnöjdhet och effektivitet. Denna position kräver en stark förståelse för kundservice, utmärkta organisatoriska färdigheter och förmåga att samarbeta med tvärfunktionella team. Du vet vad som krävs för att skapa motivation, kvalitet i arbetet och en god laganda samt hur du skapar och behåller kundlojalitet. Som Customer Service Manager på System Edström är du övergripande ansvarig men även aktiv i det operativa arbetet. Du rapporterar till Head of Sales and Marketing. Vi ser fram emot din ansökan senast 23-11-24, urval och intervjuer sker löpande, inkom därför gärna med din ansökan så snart som möjligt. För det här uppdraget samarbetar vi med Randstad Marknad och Kommunikation. För mer information är du välkommen att kontakta konsultchef Maria Zachau, maria.zachau@randstad.se eller Louise Svanholm, louise.svanholm@randstad.se Detta är initialt ett konsultuppdrag på sex månader men med goda möjligheter till förlängning.
Responsibilities
Personalansvar och coaching av medarbetare. Hantera och lösa komplexa kundärenden. Att sätta och följa upp KPI:er samt använda insikter som grund för beslut. Avvikelsehantering. Att driva interna strategiska och operativa projekt. Verka för god försäljning, kundnöjdhet, effektivitet och lojalitet. Ansvara för resursallokering inom kundtjänstavdelningen. Tvärfunktionellt arbete med andra avdelningar. Rollen kräver hög närvaro på kontoret i Kista.
Working hours
08:00:00-17:00:00


Qualifications
Erfarenhet av roll som Customer Service Manager. Ledarskapserfarenhet och förmåga att leda och motivera ett team. Kommunikationsförmåga och förmåga att hantera konflikter och svåra situationer. Förmåga att analysera data och använda insikter för att förbättra processer. Hantera flera uppgifter och arbetsbelastningar effektivt. Stark organisatorisk- och projektledningsförmåga. Förmåga att arbeta effektivt i ett högt tempo i en deadline-driven miljö. Goda kunskaper i Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint)
About the company
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential.
With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2023
  • Ansök senast: 24 november 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


26 april 2024

24 april 2024

Avdelningschef till Verksamhetsstöd

Avdelningschef till Verksamhetsstöd

12 april 2024