Customer Service Manager till Sofidel Sweden AB

Customer Service Manager till Sofidel Sweden AB

Arbetsbeskrivning

Sofidel Sweden AB är ett framgångsrikt företag inom processindustrin och tillverkar mjukpapper, tissue, som sedan konverteras till färdig konsumentprodukt på plats eller hos andra konverterare inom Sverige och på den internationella marknaden. Sofidel Sweden AB ligger i Kisa, ca 5 mil söder om Linköping. Sedan sommaren 2010 ingår Sofidel Sweden AB i den italienska koncernen Sofidel som är näst störst på den europeiska tissuemarknaden med ca 6 400 anställda och en omsättning på drygt 1,9 miljarder euro. Sofidel arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter samt motverka diskriminering. Vi vill att våra medarbetare skall vara delaktiga i att skapa en arbetsplats som genomsyras av respekt, jämställdhet, medinflytande, arbetsglädje och utveckling.

Vill du leda ett kompetent och erfaret team, ha nya utmaningar varje dag och tycker om att vara i händelsernas centrum? Då är du välkommen till oss på Sofidel!

I rollen som Customer Service Manager ansvarar du för kundserviceavdelningen med ett team bestående av tre medarbetare. Det är dina medarbetare som ansvarar för den direkta kontakten externt när det gäller att ta emot order, administrera leveranser och hantera kundärenden.

Som ansvarig för kundserviceavdelningen har du en nyckelroll inom organisationen och har en pågående dialog och kommunikation med bland annat produktion, planering, ekonomi samt marknad och försäljning. Du har helhetsbilden med stor kunskap om våra interna processer. Du sammanställer analyser och statistik och följer upp KPI:er som en del av vårt ständiga förbättringsarbete. Rollen som Customer Service Manager är operativ och du är ett dagligt stöd till dina medarbetare genom ett aktivt ledarskap, där du måste kunna fatta snabba beslut, analysera konsekvenser och samtidigt hålla en hög servicegrad både internt och externt. Du rapporterar till Country Sales Manager, Private Label, som är stationerad vid huvudkontoret i Italien.

Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning inom marknadsföring, företagsekonomi eller annan motsvarande relevant erfarenhet. Du har några års erfarenhet av ledarskap, där du motiverar dina medarbetare genom delaktighet och engagemang. Du har ett tydligt och strukturerat arbetssätt där du ser till helheten och tar hänsyn till det större perspektivet utifrån dina beslut.

För dig är det viktigt med hög kvalitet och god service. Du har god kommunikationsförmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du kommer dagligen att använda engelska då Sofidel är en internationell koncern med engelska som koncernspråk. Du har god vana av att arbeta med affärssystem, erfarenhet av SAP är meriterande, samt goda kunskaper inom Excel.

Tjänsten är 100%, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänsten är placerad i Kisa.

I den här rekryteringen samarbetar vi med Cojn Executive. Du är välkommen att skicka in ansökan, CV och personligt brev, via länken nedan senast den 11/10. OBS! Notera att dina ansökningshandlingar måste vara på engelska. Har du frågor är du välkommen att kontakta våra konsulter Louise Giljam, 0723 - 24 23 26 eller Caroline Hansson, 076 - 850 11 70.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cojn Executive AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2020
  • Ansök senast: 11 oktober 2020

Liknande jobb


22 april 2024