Customer Support  Manager till Ecolean AB

Customer Support Manager till Ecolean AB

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Ecolean växer och behöver förstärka sin organisation med en Customer Support Manager till huvudkontoret i Helsingborg. Rollen ansvara för den dagliga varsamheten på Ecoleans kundsupport och logistikavdelning.

Om verksamheten
Ecolean är ett snabbväxande globalt företag som erbjuder innovativa förpackningslösningar för flytande livsmedel, främst inom mejeri- och dryckesindustrin. Huvudkontoret ligger i Helsingborg tillsammans med en av produktionsanläggningarna. Ecolean har marknadsbolag i Ryssland, Pakistan, USA, Malaysia och Kina, samt kontor i Japan, Sydkorea, Thailand, Indonesien och Australien. Ecolean har idag kommersiella aktiviteter i över 30 länder och arbetar med några av världens ledande konsumentvarumärken inom livsmedel.

Mer om tjänsten
Ecolean erbjuder ett varierande arbete i en miljö som präglas av höga ambitioner och en stark teknikutveckling. Det är högt i tak och snabba beslutsvägar, du kommer bli delaktig i att utveckla företaget customer support och logistikfunktion.

I rollen som Customer Support Manager ansvarar du för den dagliga verksamheten på Ecoleans kundsupport. För att säkerställa snabba svarstider och korrekt information till Ecoleans kunder arbetar du i funktionen med att säkerställa en tydlig och snabb kommunikation och information - externt såväl som internt.

Du har personalansvar för ca 15–20 medarbetare inom kundsupport samt lager. Kundsupport är en av våra viktigaste avdelningar och ansiktet utåt mot våra kunder, du har ansvar och brinner för förbättringsarbete där du med ditt team levererar resultat som leder till effektivare processer inom din organisation.



Din profil
Du har relevant eftergymnasial utbildning och dokumenterad erfarenhet av att arbeta som chef/ledare inom kundsupport – gärna i ett internationellt företag. Det är mycket viktigt att du är en god ledare med förmåga att coacha dina medarbetare till att arbeta mot uppsatta mål och att känna stark teamkänsla och engagemang i att ge service och kundnöjdhet, där Ecolean är ”världens bästa förpackningsföretag”.

Du sätter alltid kunden och kundens behov främst samtidigt som du leder och stöttar ditt team. I detta arbetar du nära dina medarbetare för att säkerställa att kundservicen lever upp till aktuella KPI’r. Vidare är du en utvecklingsorienterad person med förmåga att identifiera och genomföra förbättringar/effektiviseringar inom ditt område. Du är ambitiös och har viljan att växa i roll och med Ecolean.

Dina tidigare erfarenheter har gett dig kunskap inom import/export processer och tullhantering, vana av att arbeta i ERP- likväl som i CRM-system och av att arbeta med/utveckla lagerhantering/lagerstyrning.


Då du kommer att arbeta i en internationell miljö är det mycket viktigt att du behärskar både engelska och svenska i både tal och skrift.




Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 april 2020
  • Ansök senast: 22 maj 2020

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


22 april 2024