Digital Commerce Coordinator/ Digital Handelskoordinator

Digital Commerce Coordinator/ Digital Handelskoordinator

Arbetsbeskrivning

Digital Commerce Coordinator /Digital Handelskoordinator

Bemanningsstyrkan är ett etablerat bemanningsföretag med mångårig erfarenhet och ett gediget kontaktnät i Stor-Stockholm som löser våra kunders personalbehov. Vi ingår i koncernen Veddestagruppen tillsammans med Veddesta Distribution, Veddesta Transport och Multi Logistik.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Som konsult är du mycket viktig för oss och har du ambitionen att alltid göra ditt bästa så är du en av oss.

Vi söker nu för vår uppdragsgivare Samsung Electronic Nordic AB:s räkning en Digital Commerce Coordinator för omgående tillsättning, uppdraget är på ett år med möjlighet till förlängning. Placeringen är i Samsungs nybyggda lokaler i Kista Science City.

Om tjänsten

Samsung letar efter dig som är en organiserad lagspelare och som kan stärka upp Digital Commerce-teamet, du ska hantera försäljning och marknadsföring mot direktkunder som handlar via Samsung.com.

Som Digital Commerce Coordinator ansvarar du för samordning av olika e-handelsaktiviteter inklusive prissättning. produktplanering och anpassning till befintlig logistik och kundsupport.

Samsung består av många produktsegment och du kommer att samarbeta med olika avdelningar t.ex. Supply Chain, Product managers inom varje segment för att säkerställa att Samsung.com alltid kan erbjuda ett brett sortiment av produkter till Samsungs kunder.

Arbetsuppgifter:

- Hantera och uppdatera produktlistor och prissättning för både pågående försäljningar och specifika kampanjer.
- Stötta och göra uppföljningar av Samsungs kundtjänstärenden som rör e-handel t.ex. logistikfrågor och ordrar.
- Rapportera (veckovis/månadsvis) om utförda uppdrag inom marknadsföring och försäljning
- Hantera dagliga relationer med säljare, produktchefer och andra interna intressenter rörande produkt- och kampanjrelaterade frågor.
- Synkronisera leveranser, försäljningsprognoser och lagerförda varor med Supply Chain Managers och Logistics Departments.
- Vara kontaktpunkt för byråer, externa leverantörer och interna intressenter rörande marknadsföringskampanjer och aktiviteter
- Vara support till olika aktörer vid kampanjer och kampanjsamordning.

Krav och färdigheter

Vi söker dig med minst kandidatexamen inom företagsadministration, marknadsföring, logistik eller liknande.

Erfarenheter:

- 1-3 års erfarenhet av att arbeta som säljkoordinator, inom prissättning, logistik eller analys
- Erfarenhet av att arbeta i ett multinationellt företag, gärna med verksamhet inom de nordiska länderna
- Erfarenhet av att arbeta med e-handel
- Erfarenhet av SAP och Hybris är ett plus
- Vara en van användare av MS Office och en mycket van/avancerad användare av Excel
- Tala och skriva svenska och engelska flytande


Färdigheter:

- Stukturerad och välorganiserad
- En lagspelare som kan hantera många kontaktytor simultant
- Stor förståelse för hur e-handel fungerar
- Stor förståelse för företagsprocesser och system
- Vara självsäker nog våga att bidra med idéer och förbättringar för arbetsprocesser
- Vara proaktiv, metodisk och effektiv
- Vara nyfiken och vilja lära sig nya saker

Utöver ovanstående kan andra arbetsuppgifter förekomma.

Det är en fördel om du är flexibel, tycker om att analysera information och arbetar strategiskt för att förbättra dagliga processer.

Under perioder med en hög arbetsbelastning behåller du fokus och arbetar aktivt för att skapa ett bra arbetsklimat för dig och dina kollegor.

Du har en professionell framtoning då du i allt du skriver och säger är vår uppdragsgivares ansikte mot kunder, serviceställen, andra avdelningar hos uppdragsgivaren och återförsäljare.

Du tycker om att utvecklas, har lätt för att lära dig nya saker och att förvandla dina kunskaper till att praktiskt kunna hjälpa kunderna, både interna och externa, med uppkomna problem.

Vad kan vi erbjuda?

Bemanningsstyrkan kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos uppdragsgivaren, din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig med frågor och funderingar.


Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal. Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.

Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.

Din ansökan bör innehålla ett cv, ett personligt brev, möjligt startdatum och ett löneanspråk.

Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

/ Therese Barvell Rappel

Konsultchef Bemanningsstyrkan

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsstyrkan

Bemanningsstyrkan
0852523397
Bemanningsstyrkan
0852523397
Tony Barosen

Therese Barvell Rappel

Stefan Enlund

Linda Yavuz

Wictoria Hofmann

Mona Wågberg
076-249 08 61

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BEMANNINGSSTYRKAN I ROSERSBERG AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Skansvägen 27
ROSERSBERG

Postadress

Skansvägen 27
ROSERSBERG, 19572

Liknande jobb


20 november 2023

17 november 2023

2 november 2023