Digital Marknadskoordinator till Hörmann Svenska AB

Digital Marknadskoordinator till Hörmann Svenska AB

Arbetsbeskrivning

Hörmann Svenska AB grundades 1997 och är ett helägt dotterbolag till det tyska familjeföretaget Hörmann KG.

Idag är vi ca 130 anställda på företaget och vårt huvudkontor är placerat i Örebro. På den svenska marknaden säljer vi framför allt garageportar, industriportar samt produkter för lastteknik. Försäljningen sker både till slutkund och till återförsäljare.

Nu söker Hörmann Svenska AB en marknadskoordinator till huvudkontoret i Örebro. Som marknadskoordinator får du en viktig roll inom Hörmann Svenska AB. Om du gillar att projektleda marknadsföringsinsatser, driva sociala medier och tänka utanför boxen för att vara nummer 1 – Då kan du vara rätt för jobbet!

Om tjänsten

Som marknadskoordinator är du en av två medarbetare på marknadsavdelningen på Hörmann Svenska AB. Marknadsavdelningen fungerar som en stöttande funktion internt, men har också kontakt med återförsäljare vad gäller bland annat marknadsföringsmaterial.

Det finns mycket spännande att berätta om Hörmann Svenska AB och med hjälp av din kreativitet och känsla för form och språk siktar man på att fortsätta ta plats på svenska marknaden. Här får du vara drivande i företagets storytelling-arbete och digitaliseringsresa. Du förväntas ta ett helhetsansvar och vara proaktiv och strukturerad i hur marknadsföringen skall se ut digitalt över året. Du ansvarar tillsammans med cheferna på de olika avdelningarna för att spridningen blir rätt och att rätt inlägg görs vid rätt tid och i rätt kanal. Ditt fokusområde kommer att vara digital kommunikation på webben och i sociala medier.

Det är din uppgift som marknadskoordinator att hålla sociala medier rullande med intresseväckande, engagerande och professionellt innehåll. Det är också du som ansvarar för att projektleda kommunikationen vid exempelvis marknadsföringsinsatser och kampanjer, samt analysera resultatet av dessa. I dialog, och nära samarbete, med övriga kollegor har du en viktig nyckelroll att lyfta marknadsavdelningen genom ökad proaktivitet och uppföljning.

Exempel på arbetsuppgifter:

- Ansvar för att uppdatera och förvalta marknadsmaterial och företagsprofil med relevanta texter och bilder.
- Delta i marknadsstrategi och budgetarbete.
- Ansvar för SEO-arbetet och Google Ads.
- Ansvar för innehållet i sociala medier och företagets webbsida.
- Ansvar för sociala medier-annonsering.
- Ansvar för nyhetsbrev.
- Ansvar för event- och kundaktiviteter, till exempel workshops.

Rollen är en utökning av marknadsavdelningen och du rapporterar till VD.

Vem söker vi?

Vi ser att du som söker har:

- Några års erfarenhet av en liknande roll.
- Goda kunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift. Kunskaper i tyska är meriterande.
- Goda kunskaper i Office-paket.
- Kunskap och erfarenhet av bild- och filmredigeringsprogram såsom Adobe-paketet.
- Erfarenhet av målgruppsstyrd annonsering i bland annat Ads Manager (Facebook) och Campaign Manager (LinkedIn).

Som person har du ett öga för färg och form samt ett stort språkligt intresse. Vidare har du en kreativ ådra och du tycker att det är kul att se dina idéer växa fram och bli verklighet. I rollen som marknadskoordinator har du även lätt för att se potentialen i detaljer och du gillar att jobba proaktivt. Du är lyhörd för andras idéer och du tycker att det är kul att utmanas och utvecklas i rollen. Du har en utvecklad hög kommunikativ förmåga och trivs som bäst i en roll med många kontaktytor, såväl internt som externt. Är du en person som tar stort ansvar för ditt arbete samtidigt som arbetsglädje är något du värdesätter högt, då kommer du trivas i rollen som marknadskoordinator.

Stor vikt kommer läggas på personliga egenskaper.

Hörmann Svenska AB erbjuder

För att du ska trivas och må bra erbjuds du en rad olika förmåner såsom:

- En kollektivavtalad arbetsplats.
- Friskvårdbidrag.
- Goda utvecklingsmöjligheter internt.

Information och ansökan

I den här rekryteringen har Hörmann Svenska AB valt att samarbeta med AxÖ Consulting. Vid frågor om rekryteringsprocessen, vänligen kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anneli Wallin på mail: anneli.wallin@axoconsulting.se eller tfn: 072-398 02 77.

Alla ansökningar behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan. Sista ansökningsdag 3 juli 2023.

Varmt välkommen med din ansökan!

AxÖ Consulting AB har lång och gedigen erfarenhet från rekryterings- och konsultbranschen och har arbetat med såväl privat marknad som inom offentlig sektor. För mer information och ansökan besök www.axoconsulting.se. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via brev eller e-post.
Varmt välkommen med din ansökan.

Kontaktpersoner på detta företaget

Olle Öijen
079-337 33 17
Linda Axäng, rekryteringsansvarig
079-342 54 42

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AxÖ Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 juni 2023
  • Ansök senast: 3 juli 2023

Besöksadress

Dammbrovägen 5
None

Postadress

Dammbrovägen 5
Karlskoga, 69180

Liknande jobb


20 november 2023

17 november 2023

2 november 2023