Dispatcher till TNT

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

TNT är ett världens största expresstransportföretag. Dagligen levererar TNT nära 1 miljon försändelser, alltifrån dokument och paket till palltransporter. TNT driver väg- och flygnätverk i Europa, Mellanöstern och Afrika, Asien och Stillahavsregionen samt Nord- och Sydamerika. Under 2013 omsatte TNT 6.7 miljarder Euro. Vårt huvudkontor ligger i Upplands Väsby och där ligger även vår Stockholmsdepå. Vi har också kontor och depåer i Helsingborg, Malmö, Göteborg och Örebro. Mer information finner du på www.tnt.com/se.

Tjänstebeskrivning

Har du erfarenhet från trafikdirigering och söker efter nya utmaningar? Vill du bli en del av ett stort logistikföretag? I så fall kan den här tjänsten vara något för dig.

Som Dispatcher på TNT har du ansvar för dirigering och planering av våra bilar i den dagliga verksamheten. Du dirigerar bilarna från Gävle till Nyköping och samarbetar med den andra dispatchern som du arbetar nära ihop med. Det är ett kundorienterat arbete där du har mycket kontakt med såväl kunder som chaufförer. Arbetet är till stor del administrativt, du bistår kunder med leveransinformation, gör kostnads- och servicekontroller mot underleverantörer, söker bästa pris för speciallösningar mot kund samt prissätter körningar som gjorts föregående dag. Tempot är bitvis högt i tjänsten med många bilar ute på vägarna och där det uppkommer diverse problem som snabbt måste lösas.

Arbetet som Dispatcher innefattar även:
- Daglig telefonkontakt med chaufförer och kunder.
- Att ta emot inkommande mail och sametime.
- Koordinera rutter och dirigera bilar så körningarna blir så effektiva som möjligt.
- Se till så att samtliga leveranser kommer fram i rätt tid.
- Prissättning på speciallösningar som kunder beställer.

TNT har certifikat i Investors In People, som visar på att vi investerar både tid och pengar i våra medarbetares utveckling.

Krav på person

För att passa in i rollen som Dispatcher på TNT ser vi att du har en utbildning inom området, alternativt att du har likvärdig arbetslivserfarenhet. Du är en kommunikativ och serviceinriktad person med erfarenhet av kundkontakt, du har lätt för att kommunicera över telefon och mail. Arbetet ställer krav på problemlösning och en förmåga att inte jaga upp sig i stressiga situationer, varför vi ser att du är en person med ett organiserat sinnelag som har förmåga att lösa problem på ett lugnt och sansat sätt. Du har en god kännedom om Stockholmsområdet, god datorvana samt kommunicerar obehindrat på såväl svenska som engelska. Körkort B är ett krav för den här tjänsten.

Vi ser det som meriterande om du tidigare tillhört föreningslivet/idrottsrörelsen, ange gärna vilken aktivitet du har utövat och på vilket sätt det har format dig som person. Den personliga lämpligheten är avgörande vid tillsättningen av denna tjänst.



Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid.
Omfattning: Heltid.
Arbetstid: Tvåskift, 7-15.30 samt 10-18.30.
Plats: Stockholm.

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner gällande rekrytering. Vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till vår Rekryteringskonsult Martina Hansson på 073-353 75 08. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post samt att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Martina Hansson

Martina Hansson

Alexandra Berg
0733537520
Alexandra Berg
073-3537520
Alexandra Berg

Erica Owen

Alexandra Berg

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 18 april 2016

Besöksadress

Sveavägen 159, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


10 maj 2024

7 maj 2024

Fordonsansvarig

Fordonsansvarig

5 mars 2024