OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Generellt om rollen
Distributions- & kundservicechefens ansvarsområde är all extern och intern logistik.
Den externa logistiken täcker avtal och upplägg med samarbetspartners, kunder och eventuella tredjepartsaktörer, den interna biten täcker inkommande volymer-flöden till terminal-lager och i förekommande fall vidare ut i ”lastmile” distribution.
Uppgifter och ansvarsområden
Lönesättande chef för medarbetare inom Ordermottagning ( Firstline ) samt Transportplanerings och koordinations specialister ( Backline )
Säkerställa att logistik kontinuerligt uppnå och förbättra måltal inom produktivitet och kostnad inom egna avdelningen.
Äga och förbättra processer och rutiner.
Aktivt deltaga i ledningsgruppens möten och uppföljningar
Ledare (föredöme)
Uppföljningsroll
Utveckling & Analys av funktionen
Rapporteringsrollen
Nödvändig kompetens
Professionell approach med hög affärsintegritet - en förebild i verksamheten som har tyngd och kan stå stadigt bakom sin övertygelse
Stor kunskap om logistik, samt kännedom om aktörer inom frakt och tredjepartslogistik
Erfarenhet från kundservicearbete med leverantörer inom produktion och distribution
God kunskap om verktyg, processer och metoder inom lean och logistik
God kunskap om ekonomi, fakturering samt grundkunskaper inom orderläggning
Kunskap inom schemaläggning samt jourbemanning
Erfarenhet från uppföljning av svarstider inkommande samtal, mail etc
Kompetensprofil Nivå (1-4)
Lever upp till Förlängda Armens ledarskapskriterier, visa respekt och lyhördhet, kommunicera tydligt, underlätta samarbete: 4
Är processorienterad: 4
Har integritet och ett etiskt förhållningssätt: 4
Är resultatorienterad: 4
Har planeringsförmåga: 4
Målfokuserad: 4