Driftchef till Bonnier News Kundservice

Driftchef till Bonnier News Kundservice

Arbetsbeskrivning

Bonnier News Kundservice arbetar med att stärka våra viktiga kundrelationer och utvecklar ständigt verksamheten för att möta läsarnas förväntan på service.
Som Driftchef Kundservice ansvarar du för driften i Bonnier News kundservice med personalansvar för kundserviceansvarig inom respektive affärsområde. Titlar som Dagens Nyheter, Dagens Industri, Sydsvenskan, Nerikes Allehanda, Expressen samt Allt om Trädgård är några av de över 100 titlar som våra 6 olika kundservice-enheter hanterar idag.

Om rollen
Som driftchef förväntas du arbeta aktivt för att öka den organiska tillväxten genom en hög servicenivå samt merförsäljning och tjänsteutveckling. Genom ett tätt samarbete med närliggande team och medarbetare bidrar du till förbättringar och utveckling av kundserviceverksamheten.
Våra tre interna och tre externa kundserviceteam bidrar till en positiv kundupplevelse där vi skapar och höjer lojalitet och engagemang hos läsarna. Du leder den verksamheten mot uppsatta mål och prioriterar löpande driftens fokusarbete och insatser i enlighet med långsiktig roadmap/vision.
Du och ditt team siktar mot målet att bli Sveriges bästa kundservice!

I ditt uppdrag ingår att säkerställa att planerade initiativ uppfyller uppsatta mål/KPI:er. Exempelvis att vi har en service i världsklass som möter, och överträffar, förväntningar såväl från våra läsare som från interna stakeholders. Du arbetar aktivt med bemanningsoptimering och leder utveckling av projekt som tex. Crosservice. Du driver, coachar och följer upp teamet och säkerställer progress. Du analyserar och föreslår förbättringsåtgärder.

Som Driftchef har du direktansvar för ca 8 medarbetare placerade på fyra olika orter i mellansverige, inkl resultat- och budgetuppföljning för dina medarbetares team och verksamheter.

Vem är du?
Vi söker dig som är en driven och kommunikativ ledare med förmåga att motivera din omgivning till att leverera på uppsatta mål och skapa en hög trivsel och ett högt engagemang på arbetsplatsen. Du är självgående och drivs av att ständigt vidareutveckla och strukturera befintlig verksamhet, samtidigt som du värdesätter effektiva processer, hög kvalitet och exceptionell kundnöjdhet.

Då arbetet innebär möten, kontakt och samarbete såväl inom som utanför organisationen krävs en god samarbetsförmåga, god kommunikation samt ett högt relationsskapande. Vi värderar personliga egenskaper högt och hoppas att du som söker vill utvecklas långsiktigt tillsammans med oss. En optimalt bemannad och dimensionerad verksamhet är en förutsättning för framgång. Om, och när, det behövs räds du inte för att själv kliva in i den dagliga driften och stötta upp.

Vi tror att du som söker har:

- Relevant eftergymnasial utbildning, exempelvis inom ekonomi, försäljning eller organisation/ledarskap.
-
Tidigare erfarenhet av arbetsledning och personalansvar.

-
Erfarenhet av arbete i liknande verksamhet inom kundservice och försäljning.

-
Tidigare haft budget- och resultatansvar.

-
Erfarenhet av att leda genom andra, samt leda på distans.


Meriterande

- Kunskaper i Salesforce - Service Cloud.
- Erfarenhet av agilt ledarskap och arbetsmetod.
- Tidigare erfarenhet av resurs/personalplanering.

Övrigt
Som Driftchef Kundservice rapporterar du till Kommersiell chef Kundservice Zara Bevanda Roxendal och ingår i Kundservice ledningsgrupp.

Placeringsort för rollen är flexibel, du kommer antingen kunna sitta i Stockholm, Malmö, Örebro, Västerås, Norrköping. Arbetet utförs huvudsakligen på de fyra orter där vår kundserviceverksamhet bedriv men även till stor del på distans och digitalt. Resor inom Sverige förekommer.

Urvalet sker löpande, men med anledning av sommarsemester kan återkoppling komma att dröja. Sista ansökningsdag är 14 augusti.


Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bonnier News
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 6 juli 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Liknande jobb


17 augusti 2022

Ledare till Ownit kundsupport

Ledare till Ownit kundsupport

16 augusti 2022

Kundtjänschef

Kundtjänschef

16 augusti 2022

16 augusti 2022