Driven Transportplanerare till global kund i Västerås!

Driven Transportplanerare till global kund i Västerås!

Arbetsbeskrivning

Har du logistikutbildning och kanske även tidigare erfarenhet av transportrelaterade arbetsuppgifter? Är du dessutom noggrann och strukturerad? Då kan det vara dig vi söker! Vi söker just nu en Transportplanerare för konsultuppdrag till vår väletablerade och globala kund i Västerås! Uppdraget är på heltid och förväntas starta i februari för att pågå till slutet av juni, vad vi vet i dagsläget. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Som Transportplanerare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att:
• Säkerställa att transport bokas så att företagets robotar når kunden i tid
• Dialog med transportbokningscenter samt med deras interna logistik och planering
• Dialog med säljbolagen samt med säljsupporten
• Fakturering samt uppföljning av detta

Vem är du?
Till rollen som Transportplanerare söker vi dig med eftergymnasial utbildning inom logistik eller motsvarande. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från transportrealetade arbetsuppgifter. Vidare har du goda IT-kunskaper och gärna erfarenhet av Excel och SAP.
För att lyckas i rollen behöver du vara driven, noggrann i ditt arbete, resultatorienterad, är en duktig problemlösare samt tar stort ansvar för ditt arbete. Du trivs i en administrativ och kommunikativ roll med mycket kundkontakt. Då företagets koncernspråk är engelska ser vi att du har mycket goda kunskaper i engelska såväl i tal som skrift.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2022
  • Ansök senast: 31 januari 2022

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023