E-commerce support till fantastiskt bolag

E-commerce support till fantastiskt bolag

Arbetsbeskrivning

För direktanställning hos kund söker vi nu en person som kommer att arbeta med bolagets direktförsäljning som består av e-handel och ett fåtal utesäljare runt om i landet. Du kommer arbeta både B2C och B2B genom att stötta kunder och kontinuerligt förbättra/uppdatera webshopen.

Rollbeskrivning:
Rollen som säljsupport DF innebär bland annat att du tillhandahåller rådgivning och stöd till företagets kunder. Du tar emot förfrågningar och orders från företagets e-handelsplattform och från deras egna säljare och utför de steg i en definierad process som ingår i din roll för att säkerställa högsta möjliga kundservice och kvalitet.


Arbetsuppgifter:
o Rådgivning kring val av produkt
o Hantering & uppföljning av inkommande leads
o Boka upp försäljningar
o Skapa kundkort
o Utföra kreditupplysningar
o Upprätta finansavtal
o Fakturering och uppföljning av betalningar
o Aktivera försäkringar
o Koordinering av leveranser
o Överlämning av kund till förvaltning
o Dokumentation och uppföljning av kostnader för produkter sålda genom direktförsäljning


Övriga arbetsuppgifter:
o Support och uppbackning till säljare (egna säljkanaler)
o Svara på mail, telefon och chatt vid ledighet eller semester enligt ök
o Stötta kundrådgivarna och företagsförsäljning med administrativa åtaganden enligt överenskommelse
o Uppdatering & underhåll av web-shop
o Utföra enklare ändringar och uppdateringar vid behov (text, bild, leveranstider, priser m.m.)
o Skapa och publicera kampanjer i web-shop
o Identifiera utvecklingsbehov för att förbättra försäljning/kundupplevelse


Personliga egenskaper:
Vi söker dig som brinner för att hjälpa andra människor och är bra på att identifiera flexibla lösningar med kunden i fokus; du har en service-minded approach i allt du gör och för dig kommer det naturligt att stå till tjänst för andra människor. 


Det är också viktigt att du är ordningsam och noggrann då du kommer ha rutiner & processer att utgå ifrån och förhålla dig till. Du kommer ha olika deadlines, möten och rapport inlämningar där du förväntas vara punktlig, väl förberedd, och aktivt deltagande i diskussionerna för att bidra till utvecklingen och en positiv atmosfär. 


För att lyckas i rollen behöver du ha god datorvana och du är allmänt duktig på att kommunicera och talar obehindrad svenska och engelska i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av något större affärssystem som tex SAP.

Formalia:
Placeringsort: Stockholm (Solna)
Start: Mars/April

Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval och positionen kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Sökord: e-handel, web

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kontorsbemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 19 mars 2023

Besöksadress

Stigbergsliden 5 B 41463 Göteborg
None

Postadress

Stigbergsliden 5 B
Göteborg, 41463

Liknande jobb


20 november 2023

17 november 2023

2 november 2023