E-handelsstrateg till Ekonomiavdelningen

E-handelsstrateg till Ekonomiavdelningen

Arbetsbeskrivning

Välkommen till jobbet som får Sverige i arbete! Här arbetar du på regeringens uppdrag för en arbetsmarknad som hjälper människor framåt. Vi frigör möjligheter så att arbetssökande hittar sysselsättning och arbetsgivare sin nästa medarbetare. För att nå målet behöver vi samarbeta, i myndigheten men också med olika externa aktörer i hela landet. Tillsammans driver vi förändring, utvecklar nya arbetssätt och skapar lösningar som gör att Sverige kan fortsätta framåt. Vill du bli en av oss?




Arbetsförmedlingen, Ekonomiavdelningen

Ekonomiavdelningen bidrar till detta genom att säkerställa att Arbetsförmedlingens medel används på ett effektivt och rättssäkert sätt.

Avdelningen tillhör Arbetsförmedlingens huvudkontor.

Vi söker nu en e-handelsstrateg till enheten Redovisning och Rapportering. Tjänsten är aktuell inom tjänsteområdet som bland annat ansvarar för E-handel och ersättningar till kunder och leverantörer.

Vi vill ligga i framkant och för att kunna driva på utveckling framåt i ännu högre takt behöver vi två verksamhetsutvecklare som vill bidra till verksamhetsnytta och vara med och skapa en modern digitaliserad myndighet. Hos oss kommer du ingå i en enhet med många olika kompetenser och erfarenheter.

 

Arbetsuppgifter

Som e-handelsstrateg arbetar du nära chefer och specialister inom ekonomiområdet och kommer att vara en sammanhållande länk mellan verksamhet, myndighetens IT och våra externa leverantörer. Myndigheten har ett mycket starkt fokus på modernisering och digitalisering.

Uppdraget innebär att systematiskt samla in och samordna behov som sedan omsätts till förbättrad verksamhet och effektiva processer med fokus på fakturahantering och E-handel. Dina arbetsuppgifter kommer att vara av varierande karaktär men till stor del kommer du vara den som håller samman utvecklingsprojekt och styr dem framåt. Du kommer att arbeta med strategier och planer för en automatiserad och effektiv E-handelsprocess. Vidare kommer du att planera och leda möten, utarbeta planer och följa upp aktiviteter. Leda workshops, coacha medarbetare, samt agera bollplank och stöd är en del av arbetet. I rollen ingår ett ansvar för verksamhetsprocesserna såväl som tillhörande IT-stöd. Rollen innebär ett ledarskap och du behöver en god kommunikativ förmåga för att driva arbetet framåt.

 

Kvalifikationer

- Universitets- eller högskoleutbildning om 180hp/120p
- Erfarenhet av att ha jobbat med verksamhetsutveckling inom E-handelsprocesser
- Erfarenhet av fakturahantering och E-handel
- Mycket bra på att kommunicera skriftligt och muntligt på svenska

 

Övriga meriter för tjänsten

- Erfarenhet av att arbetat inom offentlig sektor eller i en komplex organisation

 

Vem du är

Som person är du visionär i tankarna men är samtidigt van och bekväm vid att vara den som får saker att hända. Du trivs i en miljö där alla svar ännu inte finns. Med drivkraft och förmåga skapar du ditt eget nätverk och trivs med att delta i formella och informella nätverk i syfte att hitta nya lösningar. Du arbetar värdedrivet och inkluderande samtidigt som du leder mot vision, visar passion, nyfikenhet och inspirerar människor runt om dig. 

För att lyckas i rollen tror vi att du har ett coachande förhållningssätt och lösningsfokuserad. Du trivs med att genomföra förändringar och se till verksamhetsnytta och effektivitet. Du är en god kommunikatör som är duktig på att argumentera och driva igenom viktiga frågor. Du är prestigelös och har lätt för att knyta kontakter. Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarkriterier.

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

 

Vårt erbjudande

Placeringsort är Kristinehamn, Solna eller Falun. Tillträde så snart som möjligt. Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.

 

Ansökan

Välkommen in med din ansökan elektroniskt senast 2022-04-18 via vårt rekryteringssystem.  Bifoga ett CV där du beskriver din utbildning och erfarenhet, ett personligt brev samt intyg/betyg. När du skickar din ansökan kommer du att få svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Vi arbetar enligt kompetensbaserad rekryteringsprocess, där urvalet sker vi flera steg via kvalifikationer, arbetspsykologiska tester och kompetensbedömning, intervjuer samt referenstagning. 

 

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


13 maj 2024

Konsultchef på Arlanda

Konsultchef på Arlanda

30 april 2024

Huvudansvarig program och event Society Expo - SE26

Huvudansvarig program och event Society Expo - SE26

26 april 2024