OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sandviken är en modern kommun i Gästrikland, med gamla anor från järnbrukens tid. Bygden runt Sandviken kallas ibland Erskine-land, och bjuder också på ett rikt friluftsliv med bland annat Kungsbergets skidanläggning, Högbo Bruks friluftsområde och Storsjöns vatten. Goda utbildningsmöjligheter och närhet till kultur och nöjen, liksom en expanderande tjänste- och handelssektor i världskoncernen Sandvik AB s kölvatten är några av kännetecknen. Kommunledningskontoren arbetar med lednings- utvecklings- och samordningsfrågor. Kontoren svarar för att kommunfullmäktige, kommunstyrelse och dess utskott får de underlag de behöver. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Löpande redovisning, förvaltning av ekonomisystem, momsredovisning, delårsbokslut, bokslut och årsredovisning. I tjänsten ingår även personalansvar. KVALIFIKATIONER Vi vill att du har ekonomisk utbildning på högskolenivå, erfarenhet av redovisning, förmåga att uttrycka dig såväl i tal som i skrift samt förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra.