Ekonomi- och marknadsassistent

Arbetsbeskrivning

Handlingskraftig doer med ekonomierfarenhet sökes! Ekonomi- och marknadsassistent till internationellt företag Vår kund är en världsledande leverantör av säkerhetslösningar.Företaget har funnits i mer än 20 år och finns representerat i flertalet länder.Sverigekontoret består idag av ca 20 medarbetare och arbetsplatsen är belägen nära Solna station. Arbetsbeskrivning: Du kommer ha en kombinerad roll och alternera mellan marknadsuppgifter och löpande ekonomiarbete.När det gäller ekonomi kommer du bland annat att ansvara för leverantörsreskontran, sköta reseräkningar, göra enklare avstämningar och förbereda för utbetalningar.På marknadssidan assisterar du marknadschefen i alla delar som har med marknadsföring att göra; det kan vara att administrera event och utbildningar för återförsäljare och partners, sköta översättningar och justering av texter, distribuera marknadsmaterial, vara behjälplig vid mailutskick och kundundersökningar samt uppdatera webbsidan.Utöver detta förväntas du också ta ett allmänt ansvar för att kontoret är välskött; du har hand om inköp av kontorsmaterial, är kontaktperson för vissa leverantörer och sköter även posthanteringen. Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid, kontorstider, med start så snart som möjligt.Detta är ett vikariat som sträcker sig fram till sista februari 2011.Du kommer att jobba som konsult för Brainpeople. Utvecklingsmöjligheter: Detta är en utmärkt möjlighet för dig som vill utvecklas inom ekonomi och marknadsföring, din roll är bred och varierad och du kommer få chans att lära dig väldigt mycket.Företaget värdesätter utveckling och personalstyrkan får löpande delta i utbildningar för att kompetensutvecklas. Kompetenskrav: Vi söker dig med kunskap om både arbete på en ekonomiavdelning och en marknadsavdelning.Du har tidigare erfarenhet av att jobba med leverantörsreskontra och andra löpande uppgifter på en ekonomiavdelning.Du har goda kunskaper i Office-paketet, har du erfarenhet av SAP är det mycket meriterande.Tjänsten kräver att du är flytande i både svenska och engelska samt i tal och i skrift.Intresse och förståelse för webb är mycket meriterande. Personliga egenskaper: Som assistent förväntas du ha ögon och öron öppna för vad som behöver göras, du är arbetsvillig, servicemedveten och har ett prestigelöst sätt.Initiativförmåga värderas högt, filosofin att det är bättre att göra fel än att göra ingenting gäller här!Vidare är du lättlärd, kan snabbt ta åt dig av nya arbetsuppgifter och arbetar självgående.I övrigt är du en social och öppen person som trivs med att sitta i kontorslandskap. Intresserad?Skicka in din ansökan omgående genom att klicka på länken alternativt knappen nedan.Vi behandlar ansökningar löpande. Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brainpeople
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 17 mars 2010
  • Ansök senast: 16 april 2010

Besöksadress

Industrigatan 4A
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11246

Liknande jobb


Ekonomiadministratör

23 augusti 2010

REKR:UPPDRAG - Ekonomiassistent

23 augusti 2010

Ekonomiassistent vid behov

23 augusti 2010