Ekonomiadministratör

Ekonomiadministratör

Arbetsbeskrivning

Är du organiserad och trivs i en roll där du får arbeta administrativt? Uppskattar du en roll där du får arbeta självständigt och får ta eget ansvar? Då kan detta uppdrag vara något för dig! Vi söker en Ekonomiadministratör till vår kund i Sundsvall! Uppdraget är på heltid och förväntas starta omgående för att pågå till december 2022, med möjlighet till förlängning.

I rollen som Ekonomiadministratör hos vår kund kommer du att arbeta med orderhantering och fakturering av verkstads- och avtalsorders. Du kommer att tillhöra ett team med totalt 9 skickliga administratörer som sitter utspridda på olika orter i landet. Rollen innebär ett nära samarbete med teknik- och verkstadschef, planerare, serviceingenjörer och avtalsledare. Du rapporterar till administrativ chef. Tjänsten passar dig som vill arbeta på ett företag där fokus ligger på både teknik och människor.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Registrering av order
• Orderinventariegenomgångar och prognoser
• Sammanställning av faktureringsunderlag, tid och material till teknik- och verkstadschef
• Hantera order både på löpande räkning och fastpris
• Fakturering
• Bokföringsuppdrag
• Uppföljning av kundfordringar
• Leverantörsfakturor

Vem är du?
• Du har en utbildning inom ekonomi eller liknande och/eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig
• Vana att arbeta med MS Office, SAP, QV, Teams
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift

Som person är du organiserad, strukturerad och trivs med administrativa arbetsuppgifter. Du uppskattar en roll där du får arbeta både självständigt och tillsammans med andra i en teammiljö. Du har även en vilja att ständigt fördjupa dina kunskaper och att anta nya utmaningar. Vi ser gärna att du har intresse för teknik och bra på att prioritera i det löpande arbetet.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på https://www.poolia.se.

Poolia är ett registrerat rekryterings och bemanningsföretag, vi är auktoriserade av Kompetensföretagen och har kvalitetssäkrade processer och rutiner.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Sjöberg
0720750235
Hanna Sjöberg

Rebecca Pettersson
090-160532
Hanna Sjöberg

Rebecca Pettersson

Natalie Lindwe
072-074 20 21
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Rebecca Pettersson
+4690160532
Rebecca Pettersson
+46725344340
Rebecca Pettersson
090160532

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Umeå AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 april 2022
  • Ansök senast: 6 maj 2022

Besöksadress

Umestan företagspark, Umeå
None

Postadress

Umestan företagspark
Umeå, 90347

Liknande jobb


13 maj 2024

13 maj 2024