Ekonomiansvarig till Sorma!

Ekonomiansvarig till Sorma!

Arbetsbeskrivning

The Place är ett rekryteringsföretag och en Worklife Partner, en plats för våra kunder och kandidater att växa på för att stärka sin affär och karriär. Vi är verksamma inom kompetensområdena Ekonomi, Administration, HR, Logistik, IT och Kommunikation och brinner för att matcha rätt kompetens med rätt företag och att skapa ett positivt arbetsliv för såväl kunder som medarbetare.

Nu har du chansen att ta dig an rollen som Ekonomiansvarig på ett familjärt bolag inriktat på hållbarhet, där du får ha stort inflytande och vara med på en spännande tillväxtresa!

Start omgående eller enligt överenskommelse. Vi går löpande igenom urvalet och välkomnar din ansökan redan idag!

Om rollen

I rollen som Ekonomiansvarig på Sorma kommer du att arbeta brett och självständigt med löpande bokföring och redovisning för både sälj- och serviceavdelningen. Du utgör hela ekonomifunktionen men samarbetar med en extern lönepartner och får även viss stöttning av två administratörer internt. På Sorma kommer du att ha stor möjlighet att påverka arbetsrutiner och implementera förbättringar där du ser utvecklingspotential. Här är det högt i tak och nya idéer och förslag välkomnas. Vi vill gärna att du utvecklar och sätter din prägel på rollen!

På Sorma arbetar totalt 17 personer utspridda i Stockholm, Norrköping och Norberg. På huvudkontoret i Solna arbetar 10 personer och i din roll rapporterar du till ansvarig chef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

• Ansvar för den löpande ekonomihanteringen, såsom kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring, fakturering, betalningar, avstämningar
• Genomförande av månadsbokslut och ta fram underlag för årsbokslut som sedan genomförs av extern bokföringsbyrå
• Kommunikation med externa revisorer och bank
• Lagerhantering i affärssystemet
• Moms-, skatt- och arbetsgivardeklarationer
• Ekonomisk uppföljning, analyser och rapportering
• Ansvar för löpande löneadministration såsom att förbereda löneunderlag till extern lönepartner
• Rapportering till ansvarig chef

Vem tror vi att du är

För att lyckas och göra succé i den här rollen har du förmodligen minst 5 års erfarenhet av ekonomiarbete på ett mindre företag där du är van att jobba självständigt med ekonomi, redovisning och löpande bokföring från ax till limpa. Du är givetvis noggrann och lyhörd, ser till att ha koll på deadlines och viktiga händelser under året. Det underlättar om du har vana att hantera lagervärden i samband med bokföring.

Vidare ser vi gärna att du är en framåt och proaktiv person, som ser utvecklingsmöjligheter och som inte tvekar att komma med förbättringsförslag som kan effektivisera och modernisera verksamheten.

För att passa in i teamet och hos Sorma är det också viktigt att du är en omtänksam person som har lätt för att samarbeta med andra. Du är mån om att finnas till hands för dina kollegor, att svara på frågor och att alltid leverera god service med hög kvalitet. I Sormas organisation behöver alla emellanåt hjälpa till även utanför sitt huvudsakliga ansvarsområde, och det är därför viktigt att du är prestigelös och ödmjuk som person. Vi önskar också att du är en öppen och lättsam person som har nära till skratt! På Sorma är det högt i tak och ofta en lekfull stämning. Här har man kul på jobbet!

Några kvalifikationer

• Utbildning inom ekonomi
• Minst 5 års yrkeserfarenhet av löpande bokföring, redovisning och ekonomiadministration
• Goda kunskaper i Office, särskilt Excel samt erfarenhet av att arbeta i affärssystem
• Flytande i svenska och mycket goda kunskaper i engelska
• Det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Pyramid

Om Sorma

Sorma Sverige AB startade år 2007 och har sedan dess utvecklats till en ledande leverantör av städmaskiner med starka varumärken som Tennant, Cleanea, JUMA, Green Machine, Lindhaus och IPC. De erbjuder marknadens bredaste sortiment av städmaskiner och marknadsledande miljötekniker.

Organisationen består av säljare, tekniker och administratörer och de är totalt 17 personer utspridda i Norrköping, Norberg och med huvudkontoret i Solna, Stockholm. Här har man kul tillsammans både i arbetsvardagen och på roliga aktiviteter såsom kick-offs, och deltagande på olika mässor och event. Du kommer att bli del av ett sammansvetsat gäng med mycket värme och humor!

Om tjänsten

Detta är en direktrekrytering med önskad start så snart som möjligt.
Du utgår från kontoret på Storgatan 45 i Solna.
Det är en heltidstjänst på 37,5h/v med ytterligare arbetstidsförkortning under sommarmånaderna.

The Place är Sveriges enda Worklife Partner

För dig som söker nytt jobb är The Place din trygga punkt. I just denna rekrytering sköter våra kompetenta rekryteringskonsulter processen, från intervju till anställningserbjudande. Sedan blir du anställd av kundföretaget.

Vi är stolta över våra fina samarbeten med en stor mängd intressanta och spännande företag – och det innebär ju många karriärmöjligheter för dig!
The Place är en rekryterings- och kompetenspartner som funnits över 30 år. Vi tar avstånd från den traditionella bemanningsbranschen där kortsiktiga lösningar och människor reducerade till siffror blivit norm. I oss får du en Worklife Partner, vare sig du är kandidat, medarbetare eller kund.

Sökord: redovisning, löpande bokföring, ekonomiansvarig

Sammanfattning

  • Arbetsplats: The Place AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 oktober 2023
  • Ansök senast: 24 november 2023

Liknande jobb


Chef Business Controlling

Chef Business Controlling

26 mars 2024

4 december 2023

13 april 2023