Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Dreamwork söker efter en framåt, nyfiken och noggrann ekonomiassistent till vår kund i Ängelholm. Arbetsplatsen är öppen, prestigelös och präglas av en god arbetsatmosfär.

De centrala arbetsuppgifterna inkluderar löpande leverantörs- och kundreskontra, avstämningar och administration. Uppdraget startar omgående och du blir initialt anställd på en 6 mån visstidsanställning. För rätt person finns goda möjligheter till förlängning eller övertag hos kund därefter.

Sökord: Ekonom, ekonomiassistent, redovisningsassistent, redovisningsekonom, redovisning, ekonomi.

Om verksamheten
Tjänsten är en del av Dreamworks uthyrningsverksamhet, där du blir anställd som konsult och uthyrd till vår kund. Vår kund är en ledande aktör inom den svenska Bygg- och anläggningsbranschen.

Mer om tjänsten
Dina arbetsuppgifter som Ekonomiassistent är bl.a:

- Löpande redovisning
- Kundreskontra
- Månads- och bankavstämningar
- Påminnelser
- Utbetalningar
- Nyupplägg av leverantörer
- Momsfrågor
- Allmän kontorsadministration/inköp/fakturahantering

I ditt arbete ingår också att hjälpa och stötta dina kollegor i olika ekonomifrågor.

Din profil
Vi tror att du har någon form av eftergymnasial utbildning i ekonomi och minst två års erfarenhet av arbetsuppgifterna sedan tidigare.

Vi ser gärna att du är en god användare av Excel. Du är en van användare av ekonomisystem och sätter dig lätt in i nya.

Som person är du flexibel, social, strukturerad och prestigelös. Du hanterar tidspress och är duktig på att prioritera dina arbetsuppgifter. Du trivs med att arbeta i team och har lätt för att samarbeta och dela med dig av din kunskap. Du talar och skriver på svenska obehindrat och talar flytande engelska.

Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. För frågor kontakta anna.karlsson@dreamwork.se, notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Urvalsprocessen sker löpande och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om Dreamwork
På Dreamwork jobbar vi med people management snarare än med traditionell rekrytering och bemanning. Vi anstränger oss hårdare för att matcha våra kandidaters personlighet med våra uppdragsgivares företagskultur. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepreneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och har levererat personallösningar på över 130 orter i Sverige, från Kiruna i norr till Ystad i söder. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 augusti 2020
  • Ansök senast: 6 september 2020

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024