Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Vår kund i Ängelholm är branschledande i Norden inom bygg och anläggning och söker nu en Ekonomiassistent till deras ekonomiavdelning med omgående start. Välkommen med din ansökan redan idag!



Din roll

Som Ekonomiassistent tillhör du vår kunds ekonomiavdelning, som är uppdelad inom leverantörsreskontra och kundreskontra, och som löpande jobbar med att supporta organisationen med ekonomiska ärenden. Du jobbar i flertalet olika ekonomiska system men även i Excel och övriga Microsoft Office program. Här får du möjligheten att fortsätta din ekonomikarriär på ett stort och spännande bolag.



Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Fakturahantering med kontering, påminnelsehantering och inkasso

- Ankomstregistrering av fakturor och kundfakturering

- Hantering av e-fakturor och registreringsunderhåll

- Registrering av in- och utbetalningar

- Löpande ekonomisk support

Önskat startdatum: Omgående
Omfattning: Heltid, kontorstid
Placering: Ängelholm

Anställningsform: Tjänsten är konsultuppdrag fram till oktober via Clevry vilket innebär att du kommer vara anställd som Clevrys konsult men arbeta ute hos vår kund. Det finns goda möjligheter till förlängning efter uppdragets slut.



Din profil

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi från Universitet/Högskola/KY/YH och nu är på jakt efter en ny utmaning. Du bör ha ett stort intresse för ekonomi och siffror samt en grundläggande förståelse för moms- och skatteregler samt ekonomiska samband. Fördelaktigt är om du har erfarenhet av leverantörsreskontra. Ett ytterligare krav för denna tjänst är att du obehindrat kommunicerar på både svenska och engelska i tal och skrift samt att du har god systemvana i Excel. Det är högst önskvärt om du tidigare har jobbat med liknande arbetsuppgifter eller med ekonomiadministration.

Som person tror vi att du som söker är anpassningsbar och strukturerad. Du är även kommunikativ då du har en supportande roll men också noggrann och skapar lätt ordning och reda bland dina arbetsuppgifter. Då du i denna roll har varierade arbetsuppgifter och då arbetstempot bitvis kan skifta ser vi gärna att du är flexibel men också stresstålig. Givetvis lägger du också en stor vikt vid kvalitén i ditt arbete och sprider en härlig och positiv energi till kollegor och kunder!



Om Clevry

I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst.

Rekryteringsprocessen

Vi på Clevry ser att soft skills är minst lika viktiga som hard skills. I denna rekrytering kommer du därför, när du har ansökt, via mail få en länk till ett självskattningstest. Det tar cirka 20 minuter att genomföra testet, därefter kommer du få en feedback-rapport mailad till dig som belyser dina soft skills. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer svaren gås igenom mer ingående.

Håll utkik i din inbox! Där finner du länk till frågeformuläret.

Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du några frågor om tjänsten eller processen, vänligen kontakta ansvarig Recrutiment Manager: anna.almen@clevry.com Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Följ oss gärna på LinkedIn Clevry Sweden (https://www.linkedin.com/company/clevry/mycompany/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clevry
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2023
  • Ansök senast: 15 november 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024