Ekonomiassistent / Receptionist till Söderort

Ekonomiassistent / Receptionist till Söderort

Arbetsbeskrivning

Vi söker för kunds räkning en Ekonomiassistent / Receptionist till ett företag inom datadistribution i Söderort. Det är en blandad roll i ett familjärt företag. Du kommer att arbeta cirka 60-70% som ekonomiassistent och resterande del med reception och kontorsadministration.
Tjänsten är en rekrytering på heltid och vi söker dig som kan starta så snart som möjligt.


Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ansvara för kund- och leverantörsreskontra:
• Kundfakturering
• Inbetalningar
• Påminnelsehantering
• Inläsning av leverantörsfakturor
• Avstämning offert/order
• Kontering och registrering
• Attestflöde


• Delaktig och behjälplig vid periodbokslut och revisioner
• Viss koncernrapportering


• Reception:
• Svara i telefon
• Ta emot besökare
• Diverse övriga förekommande kontorsgöromål


Din profil
Du har 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller liknande. Du har tidigare flerårig erfarenhet av arbete som ekonomiassistent samt förstår det ekonomiska flödet och de ekonomiska processerna. Det är meriterande med erfarenhet av systemet SoftOne Go. Vi söker dig som är flytande i svenska samt behärskar engelska väl i tal och skrift. Du är även en van användare i Excel.
Som person ser vi gärna att du är noggrann, kommunikativ, flexibel, strukturerad och social. Du är van vid att arbeta mot deadlines och planera ditt arbete självständigt.


Du erbjuds
Du erbjuds en varierad roll som ekonomiassistent och arbete inom reception i ett familjärt företag med härliga kollegor. Du kommer att ingå i ett team om 4 personer och arbeta tätt tillsammans med bland annat Ekonomichefen. Du kommer att få arbeta i stora, ljusa lokaler och tillgång till gym finns på plats. Personalparkering och goda kommunala förbindelser finns.
De tillämpar 38,5 timmars arbetsvecka och har kontorstider med flexibilitet.
Hybrid: Största delen av arbetet sker på plats, men det finns möjlighet att dela upp vissa dagar och kombinera med arbete hemifrån.


Ansökan
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: ekassk0124


Frågor besvaras via mail av:
nathalie.fernandez@academicresource.se


Vi gör sedvanlig bakgrundskontroll och kreditupplysning på de kandidater som går vidare.

Kontaktpersoner på detta företaget

Admin.assistent Hanan Toutoundji
08-545 539 90
Rekryteringsansvarig Fanny Kjellberg
08-545 539 90
Affärsområdeschef Carin Helander
08-545 539 90
Rekryterare Sanna Löfgren
08-545 539 90

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Resource AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 januari 2024
  • Ansök senast: 15 februari 2024

Besöksadress

Norrmälarstrand 100
Stockholm

Postadress

Norrmälarstrand 100
STOCKHOLM, 11235

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024