Ekonomiassistent till Cernelle

Ekonomiassistent till Cernelle

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten
Vill du vara med på en spännande resa där du får en viktigt och betydelsefull roll? Har du driv och engagemang samt är strukturerad och noggrann? Konsultuppdraget börjar omgående och för rätt person finns det chans till anställningen efteråt.

Cernelle erbjuder en arbetsplats med nybyggda fräscha lokaler och engagerade medarbetare som vill ha kul på jobbet. Du får stimulerande arbetsuppgifter med både interna och externa kontaktytor samt stora möjligheter att påverka det operativa arbetet.

SÖKORD: ekonomi, ekonomiassistent, lön, kund och leverantörsreskontra


Om verksamheten
AB Cernelle är ett svenskt läkemedelsföretag med forskning och utveckling av läkemedel inom urologi, med särskilt fokus på kronisk prostatit (CP/CPPS) och godartad prostataförstoring (BPH). Företaget har utvecklat växtbaserade läkemedel av högkvalitativa pollenextrakt sedan 1953. Med över 50 miljoner dygnsdoser per år är Cernitol® ett av världens mest använda läkemedel vid godartade prostatabesvär. Bolaget omsätter knappt 80 Mkr med god lönsamhet och har ca 35 anställda på anläggningen utanför Ängelholm. www.cernelle.com

Mer om tjänsten
Som ekonomiassistent kommer du bland annat att jobba med:

· All löpande redovisning samt diverse avstämning vid månadsbokslut
· Rapportering till skatteverk
· Kund- och leverantörsfakturor samt bankavstämning
· Hantera order från både svenska och utländska kunder
· Viss enklare löneadministration (vår lönehantering sker externt)
· Tillsammans med CFO fortsätta uppdatera rutiner inom bolaget
· Administrativa uppgifter såsom posthantering, diverse inköp och växel


Din profil
Du ska ha gymnasial utbildning inom ekonomi och minst fem års erfarenhet av liknande arbete. Relevant eftergymnasial utbildning är meriterande. Som person är du ansvarstagande, strukturerad, seriös och kommunikativ. Du har driv och engagemang samt en vilja att förbättra och utveckla. För att trivas i rollen är du positiv och gillar att jobba i en mindre organisation där du kommer i kontakt med medarbetare inom hela företaget.
Du är flytande i tal och skrift i både svenska och engelska.
Du rapporterar till CFO.
Du måste ha bil och körkort då det inte går kollektivtrafik till kunden.


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan så snart som möjligt. Urvalsprocessen sker löpande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2022
  • Ansök senast: 26 juni 2022

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024