Ekonomiassistent till Meda

Arbetsbeskrivning

Är du en självgående ekonomiassistent som vill arbeta på internationellt bolag?Ekonomiassistent till Meda Meda är ett internationellt läkemedelsföretag som finns i Europa och USA och har egna försäljningsorganisationer i drygt 50 länder.Totalt säljs Medas läkemedel i ca 120 länder.På marknader utan egen organisation sker marknadsföring och försäljning via agenter och andra läkemedelsbolag.Huvudkontoret ligger i Solna utanför Stockholm.Företaget satsar på att ta ett bredare ansvar.Det innebär att i affärsverksamheten bygga relationer med de viktigaste intressenterna baserade på respekt, ansvar och professionalitet på ett socialt och miljömässigt ansvarsfullt sätt, vilket i sin tur stärker förmågan att skapa en långsiktigt värdefull tillväxt.Meda har engagerade och välutbildade medarbetare med hög kompetens inom samtliga funktioner, varför det är berättigat att tala om medarbetarna som företagets viktigaste tillgång.Positionen som ett specialty pharmabolag gör att huvuddelen av Medas medarbetare finns inom försäljning och marknadsföring.De cirka 1 700 personerna inom dessa områden utgör drygt 63 procent av samtliga medarbetare.Arbetsbeskrivning: Du kommer att arbeta tillsammans med ett team på tio personer på vår ekonomiavdelning.Dina arbetsuppgifter består i huvudsak av kundreskontra och betalningar samt utländsk momsredovisning och påminnelser. Arbetets omfattning: Tjänsten är ett vikariat på heltid som sträcker sig från maj 2010 till mars/april 2011.Du kommer att vara uthyrd som konsult via Brainpeople. Utvecklingsmöjligheter: Meda ser sina medarbetare som sin viktigaste tillgång och här får du chans till både vidareutbildning och personlig utveckling. Kompetenskrav: Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta som ekonomiassistent.Du har kunskap av kundreskontra och betalningar.Har du även erfarenhet av momsredovisning är det meriterande.Vi ser det som en stor fördel om tidigare arbetat på ett internationellt bolag. Personliga egenskaper: För att trivas på företaget tror vi att du är självgående och tycker om att hugga i där det behövs.Du är noggrann och strukturerad och trivs med arbeta med problemlösande uppgifter.Vidare är du serviceminded och trivs i en roll med mycket eget ansvar. Intresserad?Skicka in din ansökan genom att klicka på länken alternativt knappen nedan.Vi behandlar ansökningar löpande. Brainpeople arbetar med uthyrning och rekrytering av akademiker till företag i Stockholmsområdet.Vi hjälper också våra kunder med rena rekryteringsuppdrag inom områden som IT, ekonomi, marknad, HR, försäljning, service och administration.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brainpeople
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 12 april 2010
  • Ansök senast: 12 maj 2010

Besöksadress

Industrigatan 4A
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11246

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024