En interim enhetschef till bolag inom renhållning

En interim enhetschef till bolag inom renhållning

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Nu söker vi en interim avdelningschef till ett kommunalt bolag inom renhållning. Man kommer att vara ansvarig för drift & underhåll.

Start är i augusti och uppdraget är på ett år

Dina arbetsuppgifter

Budgetansvar för verksamheten som består av ca 120 medarbetare.

Operativ ledning och chefsansvar för 4-5 st. enheter inom avfallsinsamling mm

Vara en del av företagets ledningsgrupp.

Stor vikt läggs på att tydliggöra ansvar och prioriteringar och att sätta tydliga mål.

Säkerställa att kommunikation, planering och uppföljning görs på ett strukturerat sätt.

Ansvara för att arbetsmiljön är säker, förstådd och uppskattad bland chefer och medarbetare.

Säkerställa att verksamheten efterföljer relevanta lagar och förordningar samt att NSR:s policys och riktlinjer förstås och efterlevs.

Dina kvalifikationer

Du har relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning miljö/teknik förvaltning.

Du är en trygg ledare som skapar tillit och förståelse för alla delar av verksamheten.

Minst 3-5 års erfarenhet av en ledande befattning med underställd personal.

Erfarenhet av liknande roll.

Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0771-84 53 00

Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet

Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juni 2023
  • Ansök senast: 6 december 2023

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Tillförordnad avdelningschef för serviceavdelningen

Tillförordnad avdelningschef för serviceavdelningen

8 maj 2024

Verksamhetschef Service och stöd

7 maj 2024

Avdelningschef

Avdelningschef

6 maj 2024