Engelskspråkig servicetekniker till Axis

Engelskspråkig servicetekniker till Axis

Arbetsbeskrivning

Axis letar nu efter an engelskspråkig servicetekniker som är en stjärna på kommunikation. I denna tjänst kommer fokus ligga vid kundupplevelsen, du kommer att fungera som teknisk support för Nordeuropa med huvudsakligt fokus på den brittiska marknaden.

OM TJÄNSTEN
Det tekniska serviceteamet ansvarar för support inom Europa, Mellanöstern och Afrika. Samtliga funktioner finns i Lund och vi är nu ett team på cirka 50 anställda. Teamet löser en mängd olika problem vilket innebär stor variation i arbetsuppgifter!

Som del i Axis team kommer du vara del av en ung, dynamisk och multikulturell miljö. Du kommer att arbeta med högt utvecklad teknologi och med ett högt värdesätt märke. Tillsammans med dina kollegor kommer du vara en viktig tillgång för Axis i sitt mål att bli störst inom deras industri och att bli bäst på att ge deras kunder bäst service.



ARBETSUPPGIFTER
Du kommer att bidra med avancerad teknisk support till Axis partners och slutkunder i Nordeuropa. Vi arbetar och kommunicerar med kunder via ett webbaserat registreringssystem, vi erbjuder telefonsupport men kunder kan också välja att chatta med oss! I back-end har du ett labb och stöttande kollegor som gör det möjligt för dig att verkligen sätta dig in i komplexa fall. Utöver att utveckla din egen tekniska kunskap kommer du att få möjlighet att ge enastående service till våra kunder. Du kommer också att få arbeta med kollegor på en blomstrande och levande arbetsplats.

VI SÖKER DIG SOM
Vi letar efter en person med kommunikativa förmågor av högsta rang, vi tror också att det är viktigt att vara energisk och självgående för att lyckas i denna roll. Det är även viktigt att ha god förståelse för professionell kommunikation och har god förmåga att anpassa dig till den enskilda kundens behov samt följa upp kunden.

Eftersom du som servicetekniker kommer stötta den Nordeuropeiskaregionen med huvudsakligt fokus på Storbritanniens marknad är ett krav för denna tjänst att du är flytande i engelska i tal såväl som skrift. Utöver detta har du:


* Studerat IT och har arbetslivserfarenhet av IT och kundsupport vilket också innebär att du har haft tid att utveckla din kommunikativa förmåga.
* En gedigen teknisk grund att stå på och kunskap om Nätverkskoncept och Mircrosoft Windows OS.
* Erfarenhet av teknisk felsökning.


Övrig infomation


* Tillträde: Omgående
* Omfattning: heltid, tillsvidare
* Plats: Lund, Sverige
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Axis önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Axis är inte bara ett företag, Axis är en kultur, ett sätt att leva. Axis erbjuder en mångkulturell arbetsplats med en öppen företagskultur. De tillåter och uppmuntrar deras anställda till självständigt tänkande – samt leva efter deras värderingar: Act as one, Always open och Think big!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 31 januari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024