OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lerums kommun, med centralorten Lerum, ligger knappt 20 minuters resväg från Göteborgs centrum. Kommunens drygt 38.000 invånare erbjuds hög livskvalitet med en väl fungerande samhällsservice och vacker natur med ett rikt utbud av fritidsaktiviteter samt kulturvärden med anor ända från 1500-talet. Kommunens vision är att bli Sveriges ledande miljökommun till år 2025.
ARBETSUPPGIFTER
Leda och fördela arbetet för ca 35 medarbetare. Personal, ekonomi och verksamhetsansvar. Arbetsledning ca 80 % av arbetstiden enligt i AC – metoden som du utbildas i vid en ev. anställning. Ditt uppdrag blir att sätta en vision, starta igång verksamheten i den nybyggda huskroppen och uppstart, planering och introduktion av nya medarbetare samt boende. Du delar budgetansvar med två andra chefer för att uppnå bästa synergieffekter. Tillträde 1/12 - 2014
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning som arbetsgivaren finner lämplig. Vi ser även att du har tidigare erfarenhet av äldreomsorg samt minst 5 års erfarenhet av arbete som ledare/chef. Som person ser vi gärna att du är modig, nytänkande, strukturerad och prestigelös.
Arbetsplatsen
Lundbygården är vårt nya äldreboende i Gråbo och har byggts i två etapper där den enda delen stod klar våren 2014 med inriktning demens och nu är det dags för etapp 2 att starta upp. Den senare etappen har 24 platser med inriktning somatik. Start för inflyttning beräknas till mitten av februari 2015. I enheten ingår Nattpatrull Gråbo där 6 medarbetare servar personer i ordinärt boende i närområdet samt ett mindre boende som heter Lilla Lundbygården med 18 platser med inriktning somatik. Enheten delas idag mellan två chefer som har delat ekonomiskt ansvar.
I Lerums kommun satsar vi på äldreomsorg! Vi bygger nya äldreboenden, satsar på ny teknik och bedriver ett modernt ledarskap med i AC-metoden (I am the change) vilket i stora drag innebär att vi jobbar efter vår vision och har mål och delmål med tydliga ramar. Cheferna arbetsleder sina medarbetare genom bredvidgång, återkoppling och coachsamtal. Arbetsledningen präglas av tydlighet, konsekvens och tålamod. Arbetsledning utgör ca 80 % av arbetstiden. Enhetscheferna i äldreomsorgen har som stöd i sitt uppdrag en samordnare, en vaktmästare, en ekonom och rapporterar till verksamhetschef.
Lerums kommun anser att hälsa, personlig utveckling och arbetsglädje är av stor betydelse för individens eget välbefinnande och därmed också för verksamhetens kvalitet. I Lerums kommun tillämpar vi rökfri arbetstid. Chefer omfattas av årsarbetstidavtal. Viss möjlighet till distansarbete finns.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Kontaktpersoner på detta företaget
Verksamhetschef Christer Jedlén
0302-52 14 08
Vision Lina Yngström
0302-52 15 53
Enhetshetschef Maria Larsson
0302-52 14 20
SSR Lena Biström
0302-52 14 29
Enhetschef Kerstin Fredriksson
03023-52 23 04
SACO FSA Eva Malmström
0302-52 24 73
Verksamhetschef Kaija Merta
0302-52 23 87
SSR Monica Albinsson
0302-521948
Vision Karin Ulff
0302-52 16 29
Enhetschef Eva-Marie Rabe
0302-52 23 42