OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på en plats med optimism och framåtanda? Där saker och ting händer och där du som medarbetare kan trivas och utvecklas? Då är Falkenbergs kommun något för dig.
Falkenberg är en stad på attraktiva västkusten som befinner sig i ständig utveckling. Vi bygger nya bostadsområden, utvecklar våra verksamheter och fler och fler väljer att flytta hit. Det finns också goda möjligheter att pendla till Falkenberg.
Att vara anställd hos oss innebär många möjligheter med chans att kunna växa och utvecklas oberoende av yrkesval. Vi vill skapa en hållbar framtid för vår miljö, våra medarbetare, för våra barn, ungdomar och gamla.
Vi tycker att Falkenbergs kommun som arbetsplats blir bättre av mångfald och söker därför människor med olika bakgrund och erfarenhet.
Falkenbergs kommuns kontaktcenter är kommunens ansikte utåt. Vi handlägger ärenden som kommer in genom besökare, telefonsamtal, e-tjänster och e-post. Falkenbergs kontaktcenter är den naturliga ingången till kommunens verksamheter och syftar till att erbjuda bästa service. I kontaktcenters verksamhet ingår kundtjänst, intern kontorsservice och posthantering.
Vill du vara med och utveckla vår verksamhet?
ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef har du ekonomi-, personal- arbetsmiljö- och verksamhetsansvar för kommunens kontaktcenter.
Verksamheten är intäktsfinansierad detta innebär att enhetschefen driver den affärsmässiga utvecklingen av enheten i relation till beställaren. I dina arbetsuppgifter ingår verksamhetsdrift med fokus på kvalitet och effektivitet. Du arbetar även med personalutveckling, effektiv resursförsörjning och arbetsmiljö. Samverkan med såväl interna som externa aktörer är en del av det dagliga arbetet. Du blir en nyckelperson, en kvalitetsgarant och kulturbärare för Falkenbergs kommuns verksamheter.
Vi ser det som viktigt att du har förmåga att stötta, entusiasmera och inspirera dina medarbetare i deras uppdrag.
KVALIFIKATIONER
Du har akademisk utbildning, chefs- och ledarerfarenhet samt erfarenhet från kontaktcenter/kundtjänst. Vi ser erfarenhet av offentlig sektor som meriterande.
Du är en god kommunikatör och har ett lyhört och öppet förhållningssätt gentemot medarbetare, kollegor och kunder. Du arbetar för helheten och är strategisk, drivande, självständig och tydlig.
Du har förmåga att tänka nytt och vill arbeta för att utveckla Falkenbergs kommuns kontaktcenter. Du ser en positiv utmaning i att sammanlänka kommunens olika verksamheter, för att kunna ge bästa möjliga service.
ÖVRIGT
Vi undanber oss all kontakt med bemanningsföretag.
All ansökan sker via Offentliga jobb, vi tar inte emot ansökningar via e-post eller pappersansökan.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk av redan befintlig personal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Märit Ivarsson
Mikael Paulsson
0346- 885267
Facklig företrädare nås via kommunens växel
0346-886000
Åsa Persson
0346-885223
Kost- och Städservice nås via kommunens växel
0346-886000
Enhetschef Camilla Möllborn
0346-885220
Enhetschef Camilla Möllborn
0346-885220
Enhetschef Åsa Persson
0346-885223
Enhetschef Eva Berglund
0346-885221
Enhetschef Märit Ivarsson