Enhetschef för social/neuropsykiatri Omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Alpin skidåkning, bad längs Storsjöns stränder och rekreationsområden i anrika bruksmiljöer. I Sandviken väntar ett rikt frilufts- och kulturliv i kombination med låga boende- och levnadskostnader. Allt i en internationell atmosfär kring den högteknologiska verkstadskoncernen Sandvik AB. Sandvikens Kommun arbetar för en bra livsmiljö för kommunens 37000 invånare samt att vara den goda arbetsplatsen för över 3000 anställda.


Omsorgsförvaltningen med ca 1200 anställda omfattar tre verksamhetsområden såsom ordinärt boende, vård- och omsorgsboende och specialenheter (som inkluderar social/neuropsykiatri). Utöver detta finns stödfunktioner så som ekonomer, handläggarenhet, administrativt- och personalstöd. Omsorgsförvaltningen är under utveckling/förändring och vi söker nu en enhetschef till våra enheter inom social/neuropsykatri.

ARBETSUPPGIFTER
Som en av två enhetschefer ansvarar du för ca 30 medarbetare inom enheter med inriktning social/neuropsykiatri. Du har det övergripande ansvaret för att verkställa beslut enligt gällande lagstiftning, mål, riktlinjer och policys. Du är underställd en verksamhetschef och har ett personal-, budget- och verksamhetsansvar för berörda enheter. Ledarrollen som enhetschef innebär att du ska ha förmåga att stimulera, engagera och motivera dina medarbetare till förnyelse och utveckling genom att vara ett gott föredöme, ge stöd och konfrontera, samt att uppmuntra till delaktighet och kreativitet.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har genomgått högskolans sociala omsorgslinje med inriktning mot äldre- och handikappomsorg, sjuksköterskeutbildning med påbyggnad i ledarskapsutbildning eller har annan likvärdig utbildning. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av ledarskap inom sociala sektorn, gärna inom social/neuropsykiatri.

Datorvana, god kännedom om SoL och HsL är ett krav, likväl som tillgång till egen bil i tjänsten.

I uppdraget som enhetschef är det viktigt att du har god förmåga att leda och organisera arbetet, att du är lyhörd, närvarande och finns tillgänglig för handledning av dina medarbetare i det löpande arbetet.
Som person är du handlingskraftig, har god samarbetsförmåga samt är stresstålig och flexibel.
Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69
Annika Stadin
026-24 15 34
Petra Winberg
026-24 15 34
Sabina Johansson
026-24 03 63
Pia Linde
026-24 20 78
Inglis Skoog
026-24 19 88
Linda Sohlberg
026-24 18 19
Enhetschef Annika Einarsson
026-24 15 97
Vårdförbundet Pia Linde
026-24 20 78
Personalsekreterare Anne-Lie Adolfi
026-24 17 69

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sandvikens kommun, Omsorgsförvaltningen Sandviken
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. Individuell lönesättning. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2014-10-01 alt. efter överenskommelse.
  • Publicerat: 26 juni 2014

Besöksadress

81180 Sandviken
None

Postadress

Stadshuset, Odengatan 37
Sandviken, 81180

Liknande jobb


22 april 2024