Enhetschef inom äldreomsorgen

Arbetsbeskrivning

Socialförvaltningen är en utförarverksamhet som riktar sig till personer i behov av stöd enligt beviljad insats. Verksamheterna styrs främst av LSS-lagen, SoL och HSL och har verkställighetsansvar för insatser reglerade av dessa lagar. Samtliga verksamheter genomsyras av individen i centrum för att tillgodose individens behov. Uppdraget innebär stort kundfokus och serviceanda.

Inom äldreomsorgen får du vara med och stötta och göra vardagen bättre för de som behöver stöd. Vi ser fram emot att du vill arbeta hos oss och göra vardagen bättre för de personer vi stödjer och ger service!

Inom varje enhet arbetar personalen med brukaren i fokus. Arbetsuppgifterna kan till exempel vara hjälp med dusch, intimhygien, lyft och matning. Även ledsagning, städning, matinköp och enklare matlagning förekommer. Inom äldreomsorgen finns 18 geografiska enheter samt en Bemanningsenhet.

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef ansvarar du för att tillsammans med dina kollegor ta ett helhetsansvar för Äldreomsorg i egenregin.
Ansvaret för uppföljning och kontroll i ett övergripande sammanhållet perspektiv ingår. Du är direkt underställd verksamhetschefen och ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp. Du har personal-, arbetsmiljö- och ekonomiansvar. Vi erbjuder dig ett genomgripande introduktionsprogram i stimulerande miljö.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en examen inom vård och omsorg, PA, civilekonom, socionom eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig. Du har arbetat i ledande position i något eller några år där du har fått erfarenhet av personal-, ekonomi- och verksamhetsfrågor.

Som person är du trygg, stabil och har en god självkännedom. Du är van att leda, motivera och förse andra med befogenheter som krävs. Ett nära samarbete med dina medarbetare och chefskollegor är viktigt för dig. Vi ser vidare att du samarbetar väl med andra och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska. Vi förutsätter att du har god datavana.

Du gillar att självständigt driva ditt arbete och har lätt för att ta initiativ till nya aktiviteter och uppnå resultat. Du tänker strategiskt och har ett brett perspektiv på frågor men då verksamheten är händelsestyrd trivs du med att ha många bollar i luften, är flexibel, stresstålig och har förmågan att hålla en struktur för att prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Välkommen med din ansökan!

Körkort är ett krav.

ÖVRIGT
Tillsättning sker under förutsättning av vederbörliga beslut.

Vänligen respektera att vi undanber oss all direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Äldreomsorgschef Patrik Sikt
0141-22 50 00 (vx)
Enhetschef Mattias Tuvesson
0141-22 50 00 (vx)
Enhetschef Anna-Karin Duwa
0141-22 50 00 (vx)
Enhetschef Yvonne Jarkranz
0141-22 50 00
Personalkonsult Christer Goldring
0141-22 59 28
Enhetschef Anna-Karin Westlund
0141-22 53 77

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Motala kommun, Äldreomsorg
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2021
  • Ansök senast: 10 januari 2022

Besöksadress

Drottninggatan 2 59186 Motala
None

Postadress

Drottninggatan 2
MOTALA, 59186

Liknande jobb


Enhetschef till Vantörs hemtjänst

Enhetschef till Vantörs hemtjänst

2 maj 2024

Enhetschef Äldreomsorgen

Enhetschef Äldreomsorgen

11 april 2024

Enhetschef Äldreomsorgen

Enhetschef Äldreomsorgen

11 april 2024